Åsikter, åsikter.. alla dessa åsikter

I avsaknad av grejer att göra på mitt jobb idag när alla andra är lediga och jag och dansbandskungen är dom enda två som letat oss ut till Svedalahoulla, så har jag surfat runt och läst bloggar hela förmiddagen.. det som folk skriver ganska mycket om är  andra folks åsiker om personen i fråga.. all press runtomkring.. alla andras tycken och ifrågasättningar.. kan inte folk hålla sina åsikter för sig själv? Nu menar jag sånt dumt folk säger rakt in your face.. om nån dum jävel går in här och läser vad jag tycker om saker och ting får dom ju faktiskt skylla sig själva.. när jag var ute häromsistondes (kommer inte ens ihåg nu vilken gång det var av alla gånger, börjar det bli illa då?) tror det var på juldagen när jag satt därute med någon och ciggade.. det kommer fram en kort, små smällfet tjej och trycker in sitt feta pekfinger i armen på mig och utbrister "FAAAAN, vad du är spinkig!"  Jag ignorerade totalt men så gör den jävla idioten det igen "Hållå!!" pek pek pek.. " FAAN, vad du är spinkig!" Jag vände mig om och dödade henne med blicken, tänkte att det var inte ens värt en kommentar eller en reaktion, missfostret var ett huve kortare så jag såg henne knappt ändå i folkmassan.. jag menar, vad ville hon att jag skulle svara? "jaha? nä se det snöar!" 

Vaaarför gör man så? Det är precis samma sak som att jag skulle gå fram till henne och säga "FAAAn, vad du är tjock!" Hur kul hade hon tyckt att det var? Jag har haft problem med min vikt ända sedan jag var liten, jag kan inte gå upp i vikt och jag har mått jättedåligt över det väldigt länge när jag var yngre, precis som tjocka mänskor mår dåligt över att dom inte kan gå ner i vikt. Men folk fattar inte hur man kan må dåligt över att va smal.. nä, men försök nån gång hitta några kläder som sitter nåt sådär snyggt? I made my point..

För det andra om mina dryckesvanor.. jag dricker inte.. har inte gjort det på väldigt länge.. jag kan dricka ett par cosmo om vi sitter hemma hos nån kompis nångång men jag dricker inte när jag går ut för jag pallar inte må dåligt.. jag mår piss när jag dricker av olika anledningar som jag inte vill ta upp här och dessutom blir jag sjuuukt bakfull.. jag kan alltså inte resa mig ur sängen på hela dan efter och dessutom mår jag illa.. "Men hur gööör du? Det måste va skiiitjobbigt med alla fulla människor!" Detta brukar jag få tjatat genom båda öronen när jag säger att jag är nykter.. svaret brukar va att jag har vant mig och alla är faktiskt inte fulla.. och vaaaaarför ska folk bry sig? Det är oftast alla andra som har större problem med det än jag.. det är bara mina närmsta vänner som har fattat och fått reda på hur det ligger till och accepterar det! Och Gun och Pivisen tycker naturligtvis det är skitbra att ha egen spring-taxi varje helg =)

Det tredje och största samtalsämnet mina kära släktingar brukar ägna sig åt i stora mängder är varför jag inte har nån pojkvän och inga barn än och ja, det börjar ju bli dags nu, det är inte bra att vara för gammal, bla bla bla (förra gången frågan kom upp försökte jag smidigt styra över den på kussen, men han bara reste sig från bordet och gick, schysst kussen...) De allvetande är då min mormor och min moster, min mamma sitter brevid och hejar ivrigt på mig eftersom hon inte vill att jag ska göra några barn inu (hon vill inte känna sig gammal, hihi) Dessutom är det många "äldre" man träffar som frågar varför man inte har nån.. men herregud, jag kanske inte VILL ha nån just nu, är det någon som kanske tänkt den tanken? Jag kanske bara vill ha bra sex och inte allt det andra runtomkring? Kanske en sked eller två en söndag också men mer pallar jag inte just nu.. jag valde själv att lämna huset, annars hade jag säkert kunna sitta kvar där än idag.. men man ska inte nöja sig, är man inte kär så är man inte.. och jag trivs bra med bara mullimyyyys.. han är ju min man, håller om mig när jag ska sova, försöker ligga sked i soffan, men det går inte så bra alltid.. han skäller på mig när jag gör bortamatcher och inte varit hemma och myst med honom.. han brottas med mig och jagar mig runt lägenheten.. han sitter mittemot mig när jag äter.. tja, vad kan man mer önska?

Min älskade =)

My Beloved =)

Bara en och en halv timme kvar innan man får gå hem... får nog ta ett bloss tror jag.. fan, måste sluta röka så mycket.. det ska bli mitt nyårslöfte.. att inte röka så mycket, kan man säga så? hmmmm..

Kyss  

Kommentarer
Postat av: Tegen

En sked eller två?

Ligger du ofta i dubbel skeden?

När ska du bjuda in mig och Ola på den?

Puss fröken bitter.

PS. Låt folk jiddra, we dont care, right?

2008-12-29 @ 23:43:35
URL: http://tegtalarut.blogg.se/

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0