Dagens bibelord

utdrag ur kvällens konversation mellan mig, Gun och J.

Jag: - Jag tror det är inne att vara otrogen
J: - Ja, det är det absolut
Gun: - Jag är helt övertygad om det.

Otrohet.. jag har varit otrogen i mina dagar (jag har faktiskt en psykologisk undanflykt till detta), jag har varit ett riktigt svin rent ut sagt (men det har jag ingen undanflykt till).. mot alla utom min sista pojkvän (han var otrogen mot mig).. Då när man var ung och oförstående var det inte så konstigt att alla hånglade med alla, men nu när man är äldre och förhoppningsvis lite visare så tror man att det inte händer lika ofta.. ändå är det var och varannan person som är/blir utsatt för det på ett sätt eller annat. Jag vet inte om jag tror så mycket på monogami, det är skittrist att bli utsatt för otrohet men är det verkligen så konstigt? Är det meningen att vi ska leva med samma person hela livet? Det blir kanske bara lite krydda på tillvaron att ta ett snedsteg då och då. I slutändan vet man vem man älskar ändå. Det kanske piggar upp det annars så tråkiga och händelselösa vardagslivet. För hur kär man än är i början så kommer vardagslunken smygande lika säkert som det är sagt. Men iallafall, just nu verkar det som det verkligen är en innegrej att vara otrogen, eller så är det så att vi är i den åldern där folk gör slut och det börjar i många fall med otrohet som vi alla vet. Man har varit tillsammans ett tag och börjar fundera på om personen verkligen är den rätta nu innan det är "för sent". För i 25-30 års åldern är det ju sista chansen att ha kul innan (eller rättare sagt om) man ska skaffa familj och grejer. Tänk att vakna upp när man är 40, upptäcka att man har 4 ungar med en kille man överhuvudtaget egentligen inte vill leva med och inse att hela ungdomen har gått förlorad för att man varit tillsammans med honom i 20 år. Nä, jag har svårt att tro att ett förhållande man startade när man var 20 ska hålla.. tänk så mycket man går miste om?  

Det är helt sjukt att inom loppet av en vecka har 2 killar som ska bli pappor raggat på mig...  I MADE MY POINT!! Monogami är förlegat!

Femme Fatale

Kommentarer
Postat av: Grannen över

Väääldigt sant!!!

När det börjar bli fler upptagna killar -gifta män/sombor/blivande pappor/ som raggar på en än singelkillar så e d ju inte konstigt att man börjar ifrågasätta trogenhets-faktorn i Malmö....

2008-11-22 @ 11:05:49
URL: http://www.metrobloggen.se/SandraRe

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0