Pippa i en Peugeot...

Dansbanskungen har varit i farten igen.. i förmiddags satt vi och pratade om vem som skulle bjuda oss på julbord.. Fick en inbjudan igår från BMK på jullunch.. och vår entreprenör i Blekinge åker enbart ner för att bjuda på middag på den nya restaurangbåten vid Skeppsbron.. vår grävare här nere är en snål jävel och bjuder inte på något alls... =P
Iallafall så sa projektör 1 att "Peugeot borde vi få att bjuda oss eftersom vi spenderat rätt så mycket monetas där" Helt plötsligt säger då dansbandskungen: "pippa ej utan gummi en onsdag till".... helt lugnt... ingen säger nånting... jag tittar på projektör 1 som tittar ner i golvet och försöker hålla inne världens skrattsalva.. projektör 2 säger "jag klarar inte detta" och går ut ur rummet och börjar garva... Britt tittar på mig och fattar inte heller, efter ett par minuter säger jag:
"va??? vad sa du egentligen?"  han tittar förvånat på mig och säger
-pippa ej utan gummi en onsdag till!
 jag: -Vad menar du, jag fattar inte?
dk: - Ja, det är så man kommer ihåg hur man stavar till Peugeot, Pippa Ej Utan Gummi En Onsdag Till!
Jag börjar hejdlöst skratta så tårarna rinner och han ser lika frågande ut som vanligt när jag får skrattanfall..

Sjuk...

Kyssss

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0