Jag fick ett kedjebrev

Det är det här som står att det heter Totem tantra, tänkte bara se hur mycket av det jag uppfyller redan.


1.
Ge människor mer än vad de förväntar sej
och gör det för att du tycker om det...

Jag ger alltid människor mer än vad dom förväntar sig, jag och Gun. Folk brukar bli lite rädda när vi sätter igång som bäst.

2.
Tro inte på allt du hör, spendera inte allt du får
och sov inte så mycket som du skulle vilja..

Jag litar inte på nån mer än mina BFFs. Jag brukar va utfattig den den siste varje månad (jag får lön den 25:e) Fast jag sparar faktiskt lite också. När det gäller sömnen känns det som jag aldrig sover till räckligt mycket, född trött!

3.
När du säger: ' Jag älskar dig', säg det på riktigt....

Dom tre orden säger jag bara när jag menar det, annars blir dom till sist meningslösa.

4.
När du säger: 'Jag är ledsen', se personen i ögonen...

Vet inte riktigt om detta ska vara "I´m sorry" istället? Iallafall så förstår jag inte påståendet.

5.
Tro på kärlek vid första ögonkastet...

Absolut, finns det nån annan kärlek?

6.
Älska djupt och passionerat.

Du kan bli sårad, men det är det
enda sättet att l eva livet komplett...

Ja, sårad är det enda man blir nuförtiden tycker jag..

7.
Förolämpa inte!

Hoppsan.. jag gillar att förolämpa, det är kul.

8.
Tala långsamt men tänk snabbt...

Ja, jag pratar väl inte speciellt fort och oftast tänker jag innan jag öppnar munnen.

9.
Om någon ställer en fråga som du inte

vill svara på, le och fråga istället:

' Varför vill du veta det?'

Brukar prata bort det istället, funkar mycket bättre.

10.
Säg prosit när du hör någon nysa....

Det gör jag alltid! Duktig flikka!

11..
Låt inte ett litet missförstånd förstöra en stor vänskap...

Ett missförstånd förstörde nästan min vänskap med Gun när vi var unga och dumma, men vi löste det, som tur var! Vad skulle jag göra utan Gun?

12.
När du upptäcker att du gjort fel, rätta till det genast....

Jag gör aldrig fel!

13.
Le när du svarar i telefon, den som ringer hör att du ler :o)

Oh, fy fan vad jobbigt.. jag är faktiskt växelhäxa, och det betyder då att jag måste sitta och le hela dagarna i ändå? That will never happen...

14..
Spendera lite tid ensam...

Jag gillar att va ensam, ensamtid behövs så att man kan reda ut allt som pågår i huvet. Men helst ska man sitta ute vid bron eller ute i klagshamn och bara lyssna på musik. Bara va liksom.

15.
Öppna din famn för ombyten/förändringar,

men släpp inte på dina värderingar...

Förändring är bra, man ska aldrig vara nöjd, det är mitt motto. Mina värderingar är så starkt inrotade i mig så dom försvinner aldrig.

16.
Kom ihåg att tystnad ibland är bästa svaret...

Det håller jag inte med om. Tystnad innebär medhåll och jag håller aldrig med.

17.
Lev ett bra och värdigt liv....

Det senaste året har jag inte levt nåt värdigt liv, jag har blivit trampad på och blivit behandlad som nåt som katten släpade in av någon som jag tycker mycket om. Dags att ändra på det. Gör om, gör rätt.

18.
När du blir gammal minns det som varit,
då kan du njuta av det en andra gång....

Får hoppas att man inte får alzheimers då då

19.
Tro på människor, men lås alltid din bil....

Människor förtjänar alltid en första chans. Men dom brukar oftast visa sig vara idioter. Min bil är alltid låst.

20.
Dela med dig av allt du vet...
Det är ett sätt att uppnå odödlighet.....

Allt jag vet? Det skulle jag inte tro. Vet du hur många vänner jag skulle ha kvar då? Inga. Men jag skvallrar gärna om andra =)

21.
Avbryt aldrig någon som håller

på att visa dej sin tillgivenhet...

Det skulle jag aldrig göra. Det är bara att njuta av situationen och såga personen vid fotknölarna när den är klar =) *ironi* 

22.
En gång om året, åk till ett

ställe du aldrig varit på....

Det är jag ganska bra på. Det behöver ju inte vara så långt. Räcker med typ... Sandhammaren?

23.
Om du tjänar mycket pengar,

placera dem för att hjälpa andra

medan de fortfarande lever..

Jag kommer aldrig tjäna mycket pengar, inte tillräckligt mycket för att ge bort dom iallafall. Eller jag kan ju ge bort saker till mig själv då.. som ett par Jimmy Choos då.. eller två.

24.

Lär dej alla regler, och bryt en del...

Gillar inte regler. Brukar bryta alla jag kan. Förutom min mammas regler, på nåt konstigt sätt är jag rädd för henne.. eller inte för henne utan mer för samvetskvalen jag får när hon blir besviken på mig.

25.
Närma dig köket och kärleken med djärvhet...

Jag närmar mig köket med fruktan, räcker det?

Aja, det är väl ganska mycket jag uppfyller redan? Eller?

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0