New year, new times, new adventures

Sitter hemma i min soffa och är asförkyld. Perfekt nyårsafton. Eller inte. Blir bara lite middag hemma hos Gun med några till. Myspys.

Tänkte göra en liten genomgång av året som gått och vad som hänt i mitt liv. Så satt jag och läste förra årets genomgång och tänkte: Vad fan har jag gjort detta året egentligen? Absolut ingenting.

Det hände så mycket i mitt liv under 2008 så det går liksom inte att jämföra med nåt annat. Mina gudbarn, Elvis, Norrland, festandet med Gun och Pivisen, det satte djupa spår som nästintill har varit omöjliga att gå vidare ifrån. Detta året har mest känts som en transportsträcka, försöka landa och lära känna mig själv lite bättre. Har jag lyckats? Nja, svarar jag på det. Det känns som att det är dessa sista veckorna som har spelat en stor roll med vad som kommer att hända 2010. Veckan på Lanzarote gav utrymme till mycket funderingar med hur jag ska göra med allt, och jag har väl nästintill bestämt mig att jag behöver ta avstånd och lämna en stor del av mitt liv bakom mig. Även fastän det kommer att göra jävligt ont och kommer att ta tid så måste jag det. Jag kan inte hålla på så här längre, jag förstör mig själv. Jag behöver börja behandla mig själv bättre. Inte kasta mig in och leta efter självdestruktiva beteenden eller personer. För det är jag expert på. Att leta upp personer som inte är bra för mig, som sänker mitt självförtroende till en obefintlig nivå. Personer som inte kan visa kärlek eller som inte vill ge nån kärlek tillbaka.

Det får va slut med det nu. Personer som verkligen visar intresse vänder jag ryggen och när jag kommit på att jag gjort fel är det för sent. Jag måste börja ge saker och ting en chans. Det är dags nu.

Det är dags att släppa allt gammalt och börja på ny kula. Det ska detta året handla om. Jag måste börja ta tag i min ångest också. I fem år har jag låtit den styra över mitt liv. Jag känner att den sätter gränser för saker jag vill göra. Saker jag vill uppleva. Men jag tror att börjar jag träna ordentligt, och får min kropp att fungera normalt och inte krascha för minsta sak så kommer det att bli bättre av sig själv. Så det är mitt nyårslöfte, att börja träna ordentligt och ta en fight mot ångesten. Den ska inte få vinna över mig.

This is me. Starting over.


Så Gott slut och Gott Nytt År mina kära läsare, vi hörs nästa år!

Kommentarer
Postat av: SweetE

Hellu ville bara säga att jag diggar din blogg =)

2010-01-01 @ 23:44:53
URL: http://sweetelicus.blogg.se/

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0