Happy birthday to me

Nu är det 6 minuter kvar till jag blir 27.. Ett helt år har gått sen jag blev 26 (duh!) och vad har detta året givit mig då? hmmm.. var ju i och för sig inte så längesen jag gjorde en nyårsuppdatering men ändå, kan väl köra en till för dom nytillkomna läsarna.

Norrland började dyka upp runt januari nångång.. I mars började jag på mitt nya jobb på Comeva, skitkul har detta uppstart-året varit.. kul med nya erfarenheter, har inte varit med och startat något nytt innan så detta har varit en lärdomsrik upplevelse.. kul men på samma gång jobbigt, nu får vi iallafall hoppas att vi ska gå med gröna och inte röda siffror detta året, men det ska vi nog kunna lösa.. nu slog klockan 27.. isch.. ja, anyways.. hände inte så mycket på vårkanten sen.. Sommaren började och kommer ihåg kvällen på lilla torg i början på juni när jag, Gun och Kylan satt och sa "denna sommaren händer det".. och den 25:e juni när J dök upp i mitt liv hände det för mig.. eller ja, jag visste inte det då men.. ja.. den bästa sommaren i mitt liv följde.. veckan som startade på Öland med brudarna, mellanlandade på en strand i Gränna och avslutades på rastplatsen på hallandsåsen var underbar.. precis vad jag behövde då.. blev många lata dagar vid poolen.. pappa bidrog med mercan som kördes flitigt under hela sommaren, skitkul också.. i september kom hjärtekrosset som sen speglat hela hösten och vintern men som jag ändå inte velat va utan, har haft mycket roligt och fått mycket bra utav det ändå.. Hösten var också då jag började festa igen.. skitkul har jag och brudarna haft på våra galna kvällar/nätter/morgnar.. kunde inte varit bättre, älskar er mina chicks! Januari blev en stor händelse i livet, och där slutar berättelsen om mitt år.

När man sitter här och är 27 och 7 minuter funderar man på vad det nya året har i sin vagga.. ser fram emot våren och sommaren, vill bara att det ska bli varmt nu så man kan börja hänga på lilla torg och uteserveringen igen.. hoppas att Gun löser upp sina knutar från förr och att Pivisen bestämmer sig för att ta steget, vilket steg det nu än blir.. hoppas att J kommer på bättre tankar om sig själv, varje människa förtjänar kärlek oberoende vad som hänt i ett tidigare liv.. Hoppas att Lillharpan och Israelen håller tajt om varandra.. hoppas att Y och pojkvännen bestämmer ett datum för giftermål så vi kan få gå på bröllop nån gång! ;) Hoppas att Yoda kan få uppleva kärleken på nytt, det var längesen för dig och det är din tur nu.. Hoppas att tvillingmamman och falkenbergaren fortsätter peppa mig, ni är min oas i öknen.. att se er tillsammans och med gudbarnen får mig att iallafall tro en liten smula på att trogen och äkta kärlek verkligen finns.. Till er allihopa: jag älskar er och även om vi kanske inte pratar varje dag eller varje vecka så är ni dom personer som håller mig flytande.

Var och byggde mina naglar idag, jag fick lite ny färg. Tänkte att kan ju börja med ny färg på naglarna när det är 27 års-kris.. när jag kommer till 30-års krisen kanske det blir en hel ryggtavla, det vet man aldrig =) Syns inte så bra men det blev lite lila-glitter-style.. riktigt fint faktiskt =)




Imorron blir det att leta badrumsmöbler.. *phew* Tur man blir serverad frukost =)

Kyss

Kommentarer
Postat av: Trulle

en får gratulera på den stora dagen ;)

2009-02-07 @ 11:11:38
URL: http://trulle.st
Postat av: Gun

Älskar dig med Tiffi!

2009-02-07 @ 12:37:59

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0