Helgen som gick

Jaoo... Det var en väldigt mysig helg som var.. jag och Tvillingmamman stryde mot Halland vid sjutiden i fredags kväll... detta efter att jag varit och hämtat kakel, fix och fog till badrummet. (Notera att jag fick bära det själv till bilen) När jag kom hem till snickaren i lägenheten säger han: "Vi har redan köpt fix och fog så du kan lämna tillbaka det igen" *suck* (Notera att jag fick bära in all kakeln själv) Flängde ner till Golvpoolen och min gamle vän Chris och fick lämnat tillbaka möget.. (ett plus var ju iallafall att jag fick mer pengar att shoppa för, hihi)

Iallafall så kom vi upp lite senare och tänkte att vi får ha nåt att äta så vi parkerade mitt inne i stan. Inte en mänska ute.. lördagkväll.. klockan var kanske halv nio.. inte en mänska i stan! Herregud tänkte vi och gick in på Harrys.. där satt kanske 8 pers och åt, en eller två i baren.. Alla servitriserna stod och glodde ut oss precis som om vi var utomjordingar.. kan ju va att vi har en tendens att bli lite högljudda.. hrm.. Helgens konstaterande 1: Det är tur vi inte bor här! Fy faan vad tradeeeet! =)  Malmö kanske inte är världens grymmaste stad men det är iallafall folk i stan dygnets alla timmar! 

Lördagen spenderade vi strosandes i stan, kollade lite små mysiga butiker och bara gick och snackade skit. Fikade lite.. ja.. stan gick att avhandla på ett par timmar och då hade vi gått igenom nästan alla affärer. (även de 2 "köpcentrumen" som fanns) Helgens konstaterande 2: Falkenberg är inte shoppingens mekka. Spabehandlingen var däremot jättebra, ett litet jättemysigt hotell bortom järnvägen som erbjöd det mesta inom spa-väg. Hur skönt som helst! Sen blev det lite film och lite middag när twinsen och falkenbergaren med föräldrar anlände från en vecka i Sälen. 

Jättemysig helg, helgens konstaterande 3: Thank GOD you dont live in a småstad!  

För övrigt så blir det nog lite mindre bloggande denna veckan då jag inte bor hemma. Jag och Mulle har installerat oss hos vår nya roomie så detta blir väl ett försök till att vänja mig av vid att ständigt ha datorn på och brevid mig =) (när jag väl är hemma)

Kyss

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0