Kvinnlig intuition - gudagåva eller förbannelse?

Jag skaaa komma in i matchen igen Mr Klister.. tar en liten stund till bara.. nu är det ju dessutom lager på lager depp eftersom jag blir ett år äldre på lördag.. *ångest*

En sak jag funderat på länge är den kvinnliga intuitionen.. Jag har fått påtalat ett antal gånger för mig att den inte finns, att det är nån som hittat på den.. men så är det ju inte.. vi tjejer har nånting som känns ända nere i magen.. speciellt när det är nåt man gör som är fel, när någon ljuger för en eller när man kan förutse vad som ska hända. Inte förutse så som en jävla spåtant utan man känner på sig vad som komma skall. Det är därför jag vet att jag brukar ha rätt, eller det är min kvinnliga intuition som brukar ha rätt.. det har jag ju lärt mig genom åren. Man kan lika bra lyssna på den från början för den har ju alltid rätt. Irriterande som fan, men ändå. Eller så är det bara så att vi tjejer har förmågan att se ett steg längre.. fast det är ju iochförsig inte alla tjejer som lyckas med det.. heller..

Denna intuitionen är ganska jobbig ändå.. alltså den är jävligt bra allt som oftast, men man känner direkt när man inte kan lita på en människas ord. Jag känner min magkänsla allra mest när någon ljuger för mig, det börjar som ett sug längst ner i maggropen och sen viskar det små röster inuti huvet "det är nåt som inte stämmer Karoline"... 

Så girls out there.. lita alltid på er magkänsla (ni som känner av den).. den stämmer till 99%..  

Jag tänkte börja med att lägga in ett ordspråk i vaje inlägg, ibland är dom jävligt bra..


Erfarenhet är det namn alla ger sina misstag.

Kyss


Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0