Lyxfällan my ass

Jag och Gun har legat och kollat på lyxfällan ikväll efter att ha tryckt lite kinamat i huvet... gottis.. men alltså.. vad är det för panndöa jävlar? Smslån hit, småkrediter dit, "jagbehövdelitemöblerpåikeasåjagtogdetpåkredit", aldig att jag tycker synd om sånna dumma idioter. Jag skulle aldrig ha ett kreditkort, vafan ska jag med det till?? Varför ska jag handla med pengar jag inte har? Varför ska jag leva över mina tillgångar? Visst, vi som är lite bättre än alla andra kanske har turen i livet att ha ett bra, fast jobb med en hyfsad lön och sparade pengar på banken (som inte är värda många ören efter finanskrisen) vi kanske har det lite lättare.. men för helvete.. samlar man breven från kronofogden på hög och gömmer dom nånstans så man inte ser dom och lever efter teorin att "det som inte syns, finns inte", dom människorna tycker jag inte synd om.

Jag hade nog inte ens anställt en människa som har dålig ekonomi. Alltså, människor som skiter i sin egen ekonomiska situation, vad säger att dom skulle lyckas bättre med företagets pengar? När jag jobbade i butik för ett antal år sen fick man ofta höra om folk som snott pengar från sin arbetsgivare. Varför gör man så? För det första så syns det ju alltid nånstans och någongång kommer du att åka fast, för har du snott en gång så händer det till 99% chans fler gånger. När man stod och räknade dagskassan som vissa julhelger låg på hundratusentals kronor så känns det ju inte som pengar, eftersom det inte är ens egna. Det är bara pappersbitar med siffror på som spelar roll om jag kan få behålla min anställning eller inte. Nä, jag fattar inte.. och jag blir så jävla arg när jag kollar på lyxfällan eftersom det verkligen finns människor som är så jävla blåsta! Usch nä *viftabort* håll er väck från mig, jag blir arg bara jag tänker på det..

Den dagen jag kommer att behöva ta ett lån (det har inte hänt hittils) kommer jag förmodligen ha sjuk ångest över det. Förmodligen kommer det vara nåt större lån som typ till ett hus. Det är nog det enda lånet jag kan tänka mig att ta. Skulle aldrig ta lån för att köpa ny bil tex, det är också idiotiskt eftersom värdeminskningen på bilen är så pass stor att du kommer ha kvar lånet längre än du har bilen. Jag sparade ihop pengar till min första bil, och det var ingen skitbil då kan jag berätta.. min fina mossgröna Colt som jag älskade, fort gick den också.. *drömmertillbaka*.. tror jag gav runt 80 000 för den, det hade jag jobbat ihop när jag bodde hemma.. tycker fortfarande att jag var jävligt duktig som inte shoppade upp allting =)

Nu är det läggdags

Kyss


Den som har mest pengar när han dör har vunnit - Anonym Smålänning

Kommentarer
Postat av: grannen ovan

hihi taaack! Det låter betryggande =)

2009-02-05 @ 23:02:55
URL: http://www.metrobloggen.se/SandraRe

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0