Virrpanna nr 1

Britt på mitt jobb är... tja.. jag vet inte vad man ska kalla det? Virrig är nog en underdrift.

Britt pratar i telefon med sin man och det är dålig täckning som i 9 fall av 10 när hon ringer till hans mobil. (jag försöker intala henne att har man dålig täckning mitt inne i Malmö city så är det fel på telefonen och inget annat, att hennes man dessutom ligger inne med en Nokia 3110 har ingenting med saken att göra säger hon) 
 Iallafall, här är utdrag ur dagens samtal:

Britt: - Nu är det nog en mobilmast som ligger nere i Malmö igen.
Jag: - Vaa? Mobilmast nere? Det låter konstigt..
Britt: - Jag pratade precis med min man och det är dålig täckning igen på mobilen.
Jag: - Men Britt, jag har ju sagt att det är mobilen det måste va fel på..
Britt: - Jag pratade med Nordea igår och dom sa att det mycket väl kan hända.
Jag: - Nordea?
Britt: - *irriterad* Ja!
Jag: - Men Nordea är en bank Britt..
Britt: - Eh, ja just det *bläddrar i papper* Telenor hette det!

Utdrag från samtal på lunchen:

Jag: - Äntligen har jag fått värme i mitt sovrum igen, dom har lagat elementet!
Proj1: - Var det luft i det eller?
Jag: - Nej, det var nåt annat fel, om man bor på första våningen behöver man inte lufta elementen enligt rörläggaren, luften går liksom uppåt till dom andra lägenheterna.
Britt: - Men när vi bodde i hus fick vi ofta luft i våra element, det kan inte stämma!
Proj2: - Hade ni flervåningshus då?
Britt: - Nej, enplans!
Jag: - Jamen Britt, då stannar ju luften där..
Britt: - Eh, ja, det har du ju rätt i!

Ibland kan vi prata om samma saker 5 gånger om dan...

Otroligt...

Kyss

Kommentarer
Postat av: Tegen

Fy fan vad jag älskar detta inlägg!

Hon verkar underbar den där "britt", omedvetet snurrig, älskar sådana människor, man har ju alltid någon att skratta åt, eller vad säger dom på Nordeas mobilväxel =)

See ya nigga!

2009-02-10 @ 16:51:57
URL: http://tegtalarut.blogg.se/

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0