Ångest

Nu är det dags att berätta en del av mitt liv... en liten..

Folk pratar om ångest, att dom har haft ångest hit för den ena efter den andra grejen.. jag kan bara säga att har ni haft riktig ångest hade ni inte ens skämtat om att ha det för att ni är bakis eller för att ni hade sex med nån på fyllan igår som ni inte skulle eller nån annan jävla petitess... jag kan berätta vad riktig ångest är... det är när det känns som kroppen brinner, det känns som huden ska ta fyr vilken sekund som helst, hjärtat slår i 220 (och det är ingen överdrift, det är uppmätt på mig) och det bara känns som man ska dö, det känns som kroppen inte ska palla påfrestelsen.. Man får kramper i benen för att man spänner sig som en fiolsträng så att kroppen står som en båge i sängen...

Sån ångest har jag, anfallen har blivit färre, för att jag lärt mig hur jag ska handskas med det.. i början ville jag inte berätta för någon för jag trodde folk skulle tycka jag var konstig och bara skulle tro att inbillade mig saker.. men så var det ju inte, mina vänner stöttade mig och istället för att mesa med mig så drog dom med mig överallt och "tvingade" mig att gå utanför dörren.. det är det bästa man kan göra.. peppa, bara att säga att " jo, men detta klarar du, det kommer gå fint!" är en liten hjälp på vägen, för genast börjar min hjärna tänka, "ja, varför skulle det inte gå, varför skulle inte jag kunna när alla andra kan?"... 

Jag gick hos en psykolog i flera år, fick diagnosen Panikångest.. hon skrev ut den ena medicinen efter den andra, antidepressiva, lugnande, sömntabletter, ångestdämpande, betablockerare mm mm.. äter inte någon medicin nu eftersom jag måste klara mig ur detta på egen hand, jag måste ta mig ur detta helt enkelt! Jag har inte haft detta alltid, det bara kom smygande.. och lika smygande ska det försvinna.. det ska jag se till.. idag har jag ångest över att jag ska åka iväg imorron.. till göteborg.. jag ska köra dit och jag vet egentligen inte varför jag har ångest över det.. för det kommer gå skitbra.. skitbra kommer det att gå!

Det var en av mitt livs hemligheter.. 

Kyss  

Kommentarer
Postat av: Tegen

Klart att det kommer gå bra, se inte hindert se möjligheten, klart det kommer gå bra, finns inget som kan stoppa dig!

Försöker något eller någon att stoppa dig så ring mig, så brottar jag ned den eller dem!

puss och se det från den ljusa sidan!

2009-01-08 @ 16:16:55
URL: http://tegtalarut.blogg.se/
Postat av: Annika

vet hur jobbigt det är, har samma! Nu fick du veta en hemlighet om mig med =)

2009-01-09 @ 17:36:12

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0