Mode?

Vi handlar mat varje dag på samma ställe här i lilla Svedala (finns inte så mycket att välja på, när vi ätit McDonalds en månad i sträck så fick vi leta upp nåt annat) Iallafall kör vi förbi en låg/mellan/högstadieskola varje dag och häromveckan slog det oss... alltså, dagens mode bland skolelever.. hur fan funkar det? När vi körde förbi skolan en dag stod det 3 killar och rökte utanför (vidrigt bara det eftersom dom knappast kan ha varit äldre än 12) och alla tre hade varselbyxor på sig! Alltså nu menar jag inte rejv-liknande grejor utan riktiga arbetsbyxor i varsel (sånna som vägarbetare har, orangea och gula) helt sjukt vart dagens mode är på väg.. Idag när jag skulle handla lunch körde jag förbi samma skola igen och stannade vid övergångsstället.. då kommer det ett helt gäng med vanliga arbetsbyxor, ni vet sånna mörkblå som typ snickare har.. nån hade vita.. jag fattar inte detta.. både jag och dansbandskungen satt som fågelholkar och jag fick väl ur mig "Hur fan ser dom ut?"  Konstig tid vi lever i det här...
För ett tag sedan sprang ju alla skolungar runt med mjukisbyxor.. sånna där det är tryck med ens namn på.. jag fattar inte det heller, är det snyggt på nåt sätt? Den dära hobo-looken går lite till överdrift ibland..

Hittade en bild precis som bara är den äckligaste och konstigaste jag sett... jag lägger in den som miniatyr så ni är beredda när den kommer upp.. hahaha.. tänk och dra hem en sån en lördagkväll, iiiiiisch!! Men alltså, kan någon svara på varfan pungen sitter? Eller.. ja, jag får inte ihop det..



 Känns lite så halvnasty att skriva kyss nu men..

Hade en sak till i tankarna.. alltså.. min blogg är just det - MIN blogg.. den är egentligen endast till för mig själv, för mina känslor och för mina drömmar.. jag går aldrig ut med riktiga namn , jag använder alltid påhittade smeknamn så ingen ska känna sig uthängd eller utpekad.. och går man in här och läser så tar jag inte ansvar för om man känner sig påhoppad eller mobbad eller vad fan som helst, om du inte vill veta vad jag tycker, tänker eller känner - KOM INTE HIT! Jag kan ta kritik, om det är konstruktiv kritik.. men jag är trött på dessa eviga åsikter om bloggen, håll er UNDAN ELLER VÄCK istället!

Kyss

Kommentarer
Postat av: Gun

Snacka inte skit om mjukis!!!!

Du du har inte funderet på att dom kanske läser någon som gör att man måste ha sådan byxor på sig på den där skolan? Man kanske gör sånt i nian nuförtiden, va vet jag? Jag e gam.... hmmm äldre!

2009-01-29 @ 09:46:38

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0