Fram för barnfri dag på ikea!

Konstigt det är egentligen.. jag har glömt min mobil på jobb och det känns jättekonstigt.. alltså snacka om beroende.. bara för att jag hade så bråttom från jobb... grrrr.. det har jag ju ioförsig alltid men ändå... ooooeee... alltså jag kan inte ens förklara känslan hur det känns att den inte är här brevid mig nu.. sjukt jobbigt är det iallafall... ungefär lika jobbigt som när internet ligger nere här hemma, då är det också riktig kris.. då klättrar jag på väggarna.. bokstavligt talat.. eftersom jag då måste hålla på och inreda och pilla med lägenheten,, göra sånt som jag inte gör annars... på tal om att inreda var jag och J på Ikea igår.. vi och ungefär hälften av skånes befolkning.. sjukt mycket folk.. men jag fick fatt i tre tavellister som jag tänkte ha i vardagsrummet.. tänte jag skulle klä om min stora tavla med nåt annat fint tyg.. nu ska jag bara tvinga hit broren för att borra upp tavellisterna.. och det är inte världens lättaste ska ni veta.. tjöööööötkärring får man va.. skittrist men det är det enda som hjälper.. hittade en köttutbankare som J tyckte att jag behövde.. blev även en glasskål som jag gjorde ett lite fint orkidéarrangemang i (snodde idén från tvillingmamman eftersom hon är så sjukt duktig på att komma på snygga inredningsdetaljer!)

Och för att dra upp det redan uttjatade ämnet ungar igen.. igår när jag och J gick i vår egen lilla värld på Ikea så står där en snorunge med ett sånt glas med ljus i och bara släpper i golvet! Pappan kommer fram och säger "Nä, men kära lilla Amanda, vad händer? Så får man inte göra vännen lilla" Ungen börjar stortjuta när hon inte får slänga fler glas i marken.. För helvete! Jävla snorungar, eller det är egentligen inte barnens fel, det är dom mesiga jävla föräldrarna, oh! så arg jag blir (kom ihåg att jag har PMS och kan stirra upp mig för det mesta) jag och J bara stod och gapade och glodde när pappan mjäkade runt med ungjäveln... och dessutom.. vafan ska alla dra med sina ungar för till ikea, lämna dom i lekhallen utanför och skona oss andra människor! Vi kom överens om att en barnfri dag i veckan på ikea hade gynnat dom! Jag hade lätt åkt dit då istället!

Och...... där kände jag att jag förlorade alla läsare som har barn =)

Lugna ner dig nu missy..

Kyss

Kommentarer
Postat av: Grannen ovan

trevligt..jag va oxå på ikea igår...haha och ja..det e föräldrarna som meeesar med sina barn...jobbar på förskola, ser (och blir förbannad på) sånt varje dag....=/

2009-01-13 @ 20:20:54
URL: http://www.metrobloggen.se/SandraRe

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0