Midsommar..

Jaha, tillbaka till verkligheten igen efter en skön helg, skulle egentligen varit ledig idag och gjort nåt med Tvillingmamman men det blev inte så.. så då kunde jag ju lika gärna gå och jobba.. så här sitter jag, väckt klockan fem och astrött.. fast nu har jag ju precis ätit frukost så nu börjar det ordna upp sig..

Midsommar var det i fredags ja.. började kvällen hemma hos Gun (gud vad jag ser uttråkad ut, men det var jag faktiskt inte =) med lite sill och nypotatis.. mm.. och gräddfil.. mm.. och gräslök..mm och matjessill.. det kan jag typ äta året runt.. hela tiden.. mm.. vi satt där en stund och fnissade till Grillen som tyckte att han skulle busringa till folk på blocket.. störd kille.. men det visste vi redan.. sen tog jag och Elvis vårt pick och pack och åkte ut till Yoda, Lillharpan, Norsken, Y, Herman, Kussen med flera ute på Jägershill och kasedansbanan =) (kasedans=sånsomfolköver55dansar) Var ganska mycket folk och mysig stämning.. jag är ju en ganska stor fan av dansband, alltså inte så att jag kan sitta och lyssna på det hemma i min ensamhet men det är ganska mysigt att sitta och sjunga med till ett liveband som spelar "Var ska vi sova inatt" en varm sommarkväll.. ja det var kul iallafall.. och när det spelades Danne Stråheds - När en flicka talar skånska så fick jag till och med upp Elvis på en dans.. Norsken var toppad som fan och spelade bort 700 spänn på ett choklad-hjul.. han vann en kartong som man kunde köpt på ICA för 50 kronor och ett paket kaffe.. bra jobbat norsken.. *fniss* Fick en redig utskällning av lillharpan för att jag inte varit med hela kvällen.. hon tyckte att jag övergett henne.. men hon ändrade ganska snabbt humör när hon såg att jag hade Elvis med mig, hon bjöd hem honom på kaffe och wienerbröd, mest för att lösa världsproblem och hitta lösningen på AIDS sa hon.. inga stora grejer.. När sista låten var spelad åkte vi hem till Y en stund men det blev ganska snabb hemgång.. myspys var det iallafall!

Ja, det blev en bra midsommar trots allt.. lyckades ju inte planera nånting förrän i sista stund.. som vanligt.. Förra året satt vi hemma hos Guns mor och Guns liv hade precis gått i spillror med uppbrott och en massa skit runtomkring.. men det kan ju liksom bara bli bättre Gun så att detta året är ditt år =)

Lägger in favvostråhedlåten.. SING ALONG!

 


Känns lite konstigt nu.. mina veckodagar är inte planerade som dom brukar vara.. ingen korpen, ingen friskis, ingen desperate housewives, inga heroes-kvällar hos Norsken.. grr.. jag säger bara att det är jävlar ta mig bäst att solen kommer nästa vecka.. vad ska jag annars göra på min semester?

Kyss

Kommentarer
Postat av: gun

Tack Tiffi, det hoppas jag med =)

2009-06-22 @ 21:03:49

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0