Watch your language please..

Jag stör mig.. på vissa saker.. ja, eller på ganska mycket egentligen men internet/sms/mail-språk är nästan det jag kan störa mig allra mest på.. för det första personer som inte kan stava, då menar jag sånna som tror att dom har ett extrajobb på Svenska Akademien och ett på Mensa.. för helvete.. lönt att försöka låta intelligent om man inte ens kan stava till snel hest.. sen finns det sånna som Gun som typ har grav dyslexi men hon erkänner det iallafall =)
 
För det andra folk som byter ut ord, vad är poängen? För ett tag sedan fick jag mail av en person som istället för att använda ordet inte använde ordet ej istället. WTF? Jag förstår inte vitsen? För att det är för många bokstäver i ordet inte? "Tyvärr, jag kan ej idag" Vaddå, lever vi på 1830-talet eller? Låter helt efterblivet.. om man nu tycker att långa ord tar för lång tid att skriva och har problem att komma över pekfingervalsen så kan ni gå en kurs hos mig, jag fick MVG i maskinskrivning. 

Sen finns det sånna som använder detta: *ler*
Folk som skriver det ordet kan jag ge en karatespark mitt mellan ögonen.. totalt förbjudet och fruktansvärt äckligt att skriva. Känns som det i och för sig nästan uteslutande används av bimbos och champagneluder och dom hade det ändå varit gütt att meja ner med en AK4 så.. ja.. *pangpang*

Sen finns det sånna som aldrig använder punkter, komma, utropstecken eller frågetecken.. för att förstå texten behöver man fundera ungefär 10 minuter över om det kanske är en fråga eller ett påstående maybe? Jag har en beställare på Telia som skickar mail till mig ett par gånger om dagen där det ALDRIG förekommer en punkt.. Jag blir helt anfådd av att bara läsa..

Så, tack, nu har jag kräkt av mig lite, nu är det bra igen =)

Snart hemgång



Kommentarer
Postat av: Sandra

Oj oj...här får man passa sig ifall du är inne o läser på ens blogg.. jag andvänder ord du inte gillar..ofta leeer haha /Champageludret o bimbon ovan ;)

2009-06-16 @ 18:57:30
URL: http://www.metrobloggen.se/SandraRe
Postat av: Tryckturken

Intressant läsning av den alltid så underbara Karoline.



För er som inte hängde med riktigt, så kommer här lite förklaringar till hennes "väl" valda ord.



WTF= en akronym som används på internet för det engelska ordet "What the fuck?"



iallafall = Tre ord, ska särskrivas (i alla fall)



sånna = Det stavas med ett n därför att det är en sammandragning av sådana. Dubbelkonsonantregeln faller därmed. Samma sak gäller för nåt istället för något etc.



gütt= Gutt = gott



AK4= Automatkarbin 4 var under mitten av 1960 till början av 1990-talet enhetsvapnet för Försvarsmakten. Låter som i texten "pangpang" Tack för ljudeffekten! (flygande karatespark).



=)= ler......













2009-06-17 @ 02:37:07
Postat av: Karoline

hahahaha, jävla tryckturk! Var detta hämnden för att jag påpekade att du pratade blatteskånska häromdan?

2009-06-17 @ 07:56:02
URL: http://misskarolines.blogg.se/
Postat av: Gun

AJA! Grav e den inte! =( Nej! Nu TALAR vi inte mer om det! Hahaha!! LER!

2009-06-17 @ 22:10:31
Postat av: Tryckturken

Blatteskånskan blir snart en officiell dialekt, vänta bara....



Lika utstött som skånskan var för 300 år sedan i Sverige, så kommer denna redan så populära dialekt att vara accepterad av hus och hem. Kanske inte Carl P Herslow som rycker som en storm bland väljarkåren i Skåneland ler



Oj, förlåt inga karatesparkar nu!



2009-06-17 @ 23:57:17

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0