To smoke or not to smoke.. that is the question..

Dom senaste veckorna har en del av personerna i min umgängeskrets fått för sig att dom ska sluta röka.. ingen har klarat det.. det är så onödigt.. eftersom livet så såå mycket tråkigare utan våra kära likkistespik.. jag ska sluta en dag, har alltid sagt att jag ska sluta när jag blir gravid.. vilket är en ganska bra sak att sluta för.. fast å andra sidan har jag också sagt att jag förmodligen aldrig ska ha några ungar.. så kontentan blir väl att jag vid 70 års ålder kommer att sitta med min syrgastub och ha både KOL och lungcancer.. 

Fast nu när korpen drar igång inom en snar framtid ska jag iallafall skära ner på det.. dessa sista veckorna har jag ju rökt som en skorsten utav förklarliga skäl.. eftersom jag blossar mer när livet ger mig motgångar.. men jag vet ju också hur jobbigt det är att inte få luft när man ska springa på en fotbollsplan i x antal minuter.. och jag vet att när jag slutade röka när jag tränade seriöst så mådde jag mycket bättre och var inte så konstant trött.. kan ju också bero på att jag faktiskt tränade och att kroppen fick lite motion... men äh.. man lever bara en gång.. träna kan jag göra när det börjar hänga saker.. ungefär som Gretas gump.. *skratt*.. jag har ju belönats med en kropp och en ämnesomsättning som gör att jag kan äta vad som helst och ändå inte gå upp i vikt.. därför har jag aldrig varit särskilt motiverad till att träna.. men jag vet också att kroppen inte håller hur länge som helst med allt skit som jag trycker i den.. så nån gång får jag väl ta tag i mig själv..

Men pallar inte för tillfället... powerwalking ett par gånger i veckan får vara nog..

Också lördagarnas Travolta-moves naturligtvis =)



En blossande Wakeeeeen när han fortfarande var snygg.... *snyft*

Kysss

Kommentarer
Postat av: Rickard

Oj är du så duktig fortfarande att du håller på med korpen!

2009-03-13 @ 12:07:59
URL: http://norden1978.blogspot.com/
Postat av: Karoline

Ja, om man nu räknas som duktig om man är med i korpen så svarar jag ja på den frågan =)

2009-03-13 @ 12:47:45

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0