Sclibididooo

Nu när tredje cosmon är svald känner jag för ett sånt här djupt inlägg igen.. Sitter och lyssnar på Nickleback- Gotta be somebody..

Kärlek.. vad är kärlek egentligen.. jag hatar allt vad som har med kärlek att göra för tillfället.. mest för att jag blivit sårad så in i helvete.. kärlek är vad Gun kallar det en famtonkänsla.. nånting man tror att man känner .. nånting man tror ska finnas... nu när jag börjar på mitt fjärde cosmoglas finns bara kärleken mellan mig och glaset.. mellan mig och ciggen i min hand.. mellan mig och Mulle som ligger och stirrar på mig som jäg är världens idiot.. och det är jag väl också som fortfarande tror på kärleken..  den kärleken jag vill ha finns inte.. den är i vilket fall inte besvarad.. nä, jag ska inte skriva om det.. inte om det.. neej..

den som säger att kärleken existerar är antingen grundlurad eller fruktansvärt naiv.. den tjej som tror att ´hennes kille är trogen kan känna sig blåst.. killar är inte trogna... det ligger inte i deras natur.. shit the same.. jag tror inte på det monogama förhållandet i längden.. det är förlegat.. ska jag vara ärlig så drar jag hellre hem en kille som är upptagen just nu så jag kan slippa honom sen.. inga jobbiga samtal.. inga jobbiga sms.. ingen jobbig kärlek som gör att hjärtat slits i tusen bitar igen.. och igen.. och igen...

Nu kanske det låter som jag är en stonecold bitch.. och det är jag också.. jag skiter fullständigt i er tjejer som sitter hemma i era mormorstrosor och väntar på era pojkvänner som är ute på krogen..  jag var hemma hos tvillingmamman ikväll och pratade om fenomenet social fobi som jag och tvillingmamman säga lida av.. vi har inte social fobi.. vi skiter bara i att prata med er som inte är intressanta.. tvillingmamman tyckte att jag var lite hård som smällde av kommentaren "Ursäkta, känner jag dig?" till en av de nyanställda på min gamla arbetsplats... hon satt och pratade med mig som om vi känt varandra i tusen år, jag har ingen anledning att prata med henne.. var överhuvudtaget inte intresserad av vad hon snackade om..

Nä, ni behöver inte lyssna på mig just nu.. nu ska jag dricka upp min cosmo, ta en till och sen enttil och sen kanske en till och så ska jag också röka.. i min soffa under filten jag fick i julklapp av han jag älskar.. och hatar.. helvete också..

Nu är jag toppad.. och fullkomligt ärlig





Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0