Ge blod - Rädda liv

Pratade med Yoda imorse, hon hade varit på sin första blodgivning och var jättenöjd med sig själv, det borde hon vara.. jätteduktigt! Hon hade dessutom dragit med sin mor dit och som nu också ska bli blodgivare.

Jag tycker att det är en självklarhet att vara blodgivare om man är frisk och i rätt ålder (Man får inte ge om man är över 65). Jag gör livet till ett helvete för dom flesta människor jag stöter på så detta är väl det minsta jag kan göra för att försöka få upp min karma till en acceptabel nivå. Det finns ingen undanflykt för att komma undan blodgivning, rädd för nålar eller inte har tid?
Bullshit
 
Sköterskorna på blodgivarcentralen är fruktansvärt duktiga, dom prickar ådran direkt och det känns ingenting knappt, och jag har ändå ådror som praktikanterna kan sitta och gräva efter en halvtimme på vårdcentralen där hemma. Hela proceduren tar knappt en kvart och då kan man inte säga att man inte har tid. Dessutom får man ju 50 kronor, det är en win-win situation! =)

Jag ger mig en klapp på axeln som lyckats med mina värvningar.. Gun och Yoda då.. och i förlängningen även Guns pappa och Yodas mamma. Även Norsken, Pancho och Y ska tvingas med nån gång. Lillharpan är så jävla mesig och bara bangar.

Jag har dessutom ett sånt blod som 30% av befolkningen har, 0+, vilket betyder att jag kan ge blod till alla blodgrupper men jag kan bara ta emot mitt eget. Yoda däremot är en B, som typ 30% av alla indianer är.. haha, vi visste väl att det va nånting med dom där klickande ljuden du gör, det är nåt avlägset indian-läte, haha! =)

Så jag tycker alla ska gå in på http://www.geblod.nu/ och läsa lite mer, det är även så att det går blodbussar runt om i skåne som man kan lämna på om man inte vill ta sig in till centrala Malmö.

Ge Blod - Rädda Liv!


Kommentarer
Postat av: Johan

Fattar inte att jag läste din blogg, men jag såg på facebook att du gett jenni ett nytt smeknamn... så läser man detta... och min ursäkt är att jag vill behålla mitt blod. men att nu tvångsger bort mitt blod. ni har ju redan skrivit upp mig att donera mitt eget blod mot min vilja, vilket jag anser vara olagligt!

2009-05-28 @ 13:50:07

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0