Mind over matter. I don´t mind and you don´t matter

Söndag igen och jag är trött som ett as. Började i fredags med bowling för Pancho som passerade 20-års strecket. Jag skulle slå han den långe. Och jag börjar asbra med två strikes i första och andra rutan, och då gör han också det, idioten! Och vinner över mig. I andra serien leder jag fram till sista rutan och då går den jäveln och slår en dubbelstrike i sista rutan. Jävla unge. Värre tur får man leta efter!

Igår förmiddag tog jag mitt pick och pack och flyttade hem till mina föräldrar som spenderar en vecka på Gran Canaria, dom svinen. Fick ett meddelande att det var 25 grader och god öl därnere. Grrr..
Anyways. Problemet när jag och Mulle ska bo borta är...*trumvirvel*.. transportburen! När min katt ser denna, får han panik i blicken och springer och gömmer sig. Denna gången under sängen. Vet ni när jag senast dammsugade under min säng? Vet ni hur mycker dammråttor som ligger typ i hela min lägenhet nu? *suck*
Ja, en timme tog det nog iallafall att få in honom, och diverse svordomar och klösmärken senare så åkte vi hem till mina föräldrars hus. Det är en resa på ca 1 kilometer. På dom 4 minuterna det tar att åka den kilometern så hinner katten kissa två gånger och rulla runt i buren så att han har det i hela pälsen. Så jag fick börja med att tvätta honom när vi kom hit. Kul. Sen åkte jag och Yoda till Nova Lund och panikshoppade inför kvällen då jag skulle på 30-års fest med Mr M. Första gången man skulle meet the friends liksom. men det gick bra, tror jag. Jag idiotförklarade inte någon (nästan), jag var inte otrevlig (tror jag?), och jag skämde inte ut mig själv! (Hoppas jag inte iallafall).

Så när jag kom hem vid fyra i morse så fick jag en utskällning av Yoda för att jag inte var hemma tidigare (hon var bakfull och ville ha sällskap) När vi väl lagt oss så kunde jag inte somna eftersom katterna inte kunde sluta bråka. var uppe och avstyrde en catfight nånstans på morgonkvisten och sen prick klockan tio ringer nån pubbeunge på och vill sälja kvällsposten. Sen var katterna igång igen och då gick det inte att somna om heller. Skulle ändå upp och kolla på handboll klockan tolv när Pancho spelade så det kändes som det var lika bra att resa sig ur sängen.

Så nu är jag trött, men kan ju inte lägga mig än. Gossip Girl börjar dessutom om 10 minuter.

Snark!

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0