The night we all have been waiting for..

Vet ni hur bra filmen var? SJUKT bra!

Vi började med middag på La Roche med lite tapas. Hur gott som helst, liten mysig restaurang precis brevid Steakhouse på Lilla Torg. På bordet brevid oss satt Malmös fetaste kvinna, eller om det fanns en sån titel hade hon nog haft den. Skitäckligt. Ja, iallafall så åt vi, och sen styrde vi ner mot Royal för en lite mer än 4 timmar lång Twilight-kväll. Vi var alltså åtta tjejer i vår bästa ålder. Jag, Yoda, Lillharpan, Gun, Y, Tvillingmamman, PeppeLoppan och K. Och jag ljuger inte om jag säger att vi höjde medelåldern på stället med 10 år. Dom flesta var sånna som var too young for boys, too old for toys. 

Couldn´t care less. Vi är Twilightnördar och stolta över det! ;) Träffade även min granne Manuella där och en annan tjej som båda är i min ålder också, så historien tilltalar alla åldrar kan man faktiskt säga.

Först såg vi då den första filmen, sjukt bra är den fortfarande trots att jag sett den typ 15 gånger. (För att ni inte ska idiotförklara mig så vill jag säga att jag gillar att se filmer hur många gånger som helst. Jag har sett Pulp Fiction säkert 20 gånger och The Notebook ska vi inte ens prata om)(Okej, jag kände att den där förra parantesen bara idiotförklarade mig ännu mer.. men shit the same ;)
Ja, iallafall, fjortisarna skrek med jämna mellanrum.. men det var inte så hemskt, det gick att utärda :)

Sen var det paus, och sen var det dags för andra filmen. Herregud säger jag bara. När vi sitter och väntar på att den ska börja ser vi en tjej brevid oss till vänster som har tagit upp ett extra säte, där ligger bara hennes jacka och grejer. Någon frågar henne om hon ska ta bort det men hon svarar att hon faktiskt har betalt för två säten. Det var inte ens hångelsäten utan vanliga enkla biosäten. Herregud. Vem fan köper ett säte till (200 spänn per biljett) bara för att ha jackan liggande där? Idiot. IDIOT.
När förtexterna drar igång börjar Tvillingmamman asgarva, alltså asgarva så att hon gråter, hon kan inte sluta, helt hysterisk. Brevid henne sitter Gun och sen brevid Gun sitter en tjej som gråter sig igenom hela filmen. HELA filmen. Haha, helt sjukt :)
Vi satt iallafall som fågelholkar hela högen, bara insöp varenda ruta av filmen, varenda rörelse, varenda replik. Helt plötsligt, en kvart in i filmen så ska Lillharpen gå på toa! Gå på toa! Jag sa till henne att sätta sig ner igen för helvete, nu kan hon för fan inte gå på dass! Hon höll sig tio minuter till och sen kissade hon ner biostolen. Nä, det gjorde hon inte, men det hade varit ball om hon gjort det :)

Ja, det var en helt underbar upplevelse. Nu ska jag tvinga med Mr M och se den också, han har inget val :)



  


Kommentarer
Postat av: Manuella

Den var värd väntan...sååå himla bra!!

3:an har jag hört ska ha premiär 30/6 2010, hoppas det för då slipper man vänta lika länge....längtar!



Kul att träffa dig IRL:).



Ha en toppen helg!

2009-11-20 @ 17:10:32
Postat av: Anzie

jag var lite nervös över att läsa detta inlägget ifall du skulle avslöja nått =) (inte för det hade gjort nått egentligen för jag har ju läst boken). Ikväll är det dags för mig och Jenny! Wiho!

2009-11-21 @ 15:04:08

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0