Solstollarna

Jag känner att bloggen har blivit lite lidande på sistonde. Kreativiteten flödar inte alls längre. Jag har inte tiiiid men ändå så har jag massor av tid emellanåt. Hade folk lärt sig att planera hade jag fått ut mycket mer av mitt liv. Men ärlet talat, folk är verkligen skitkassa på att planera. Jag menar inte att man ska behöva planera allting, jag älskar att göra spontana saker. Men typ, vilka dagar jag ska va i stallet, BLONDIE det borde du veta mer än dagen innan. Detta resulterar i att jag kommer inte hinna allting idag, jag kommer inte hinna träna, eller så kommer jag inte hinna rida. Vilket som. Och grejen är att jag älskar ju att vara i stallet, det är så skönt, så det är klart jag säger "ja, visst kan jag det" när min hjärna egentligen tänker "jag kommer aldrig hinna". Smart Karoline. Och sen vill jag verkligen hinna ligga på soffan ett par minuter innan jag måste gå och lägga mig. Och jag vill gärna datanörda mig minst en timme medans jag ligger på soffan. *suck*

Och dessutom har jag lovat att baka snäckor idag. Så det ska jag också göra. Jag måste komma igång med bakningen igen. Ett tag bakade jag som fan. Äpplekaka, Wienersnäckor, muffins, hallongrottor. Varför slutade jag med det? Ikväll ska jag iallafall baka wienersnäckor. Sådetså.

Men en man kan planera med är iallafall Mr M. Eller för hans del spelar det ingen roll eftersom han är student och gör precis som han vill, vilket inkluderar att sova hela dagarna och va uppe hela nätterna. Detta är inte alls bra för min nattsömn kan jag meddela. Klockan två somnade jag igår. Det var inte alls kul. Eller det var kul så länge det varade men det var mindre kul när klockan bestämde sig för att ringa imorse. Kvällen innan det var inte heller nån tidig kväll. *snark* Och ikväll känns det inte heller som det kommer bli nån tidig kväll. 

Fuck it. Sova kan man göra i graven.

Jag och Gun har bestämt utresevecka till vår sista-minuten semester.. vecka 49 drar vi nånstans. Frivilliga är välkomna att följa med. Vi ska ha sol, sprit, sömn, god mat och vila. Det är vad denna semestern kommer handla om. Helst All Inclusive så vi slipper röra oss från hotellet. Vi ska bara ligga pall i varsin solstol och zippa pina colada.. nä, fy fan, skitäckligt.. cosmo.. eller appletini ska vi slörpa i oss. Najs.   

Back to work

Kyss

Kommentarer
Postat av: Gun

Ehhh... jag ska nog fråga Jenni vem det e som står för bakandet!

2009-10-08 @ 15:53:51

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0