It´s siiiiiick..

Jag vet inte om ni har sett bilderna från Ralph Laurens nya kollektion. Det är sjukt, sjukligt äckligt. Dom kallar det photoshop disasters. Och ja, det är verkligen en disaster. Jag förstår inte hur en sån stor modeikon vill sänka sig till denna nivån, att ta bort så mycket på en modells kropp så att det ser ut som att hon ska brytas på mitten om hon böjer sig framåt. Huvudet är dessutom bredare än midjan! Varför använder han fortfarande detta idealet? Jag kan ju till och med tycka att Ralph Laurens sportiga look passar bättre på en tjej med lite former och muskler. Men det är kanske bara jag. Var inte modevärlden lite på väg åt rätt håll ett tag där? Någon stor tidning i London fördjöd photoshoppade bilder på modeller. Tyra Banks la på sig 10 kilo osv. Nu är hon smal igen. Och med dessa bilderna som släpptes bara för ett par veckor sedan verkar modeindutrin vara sjukare än nånsin.

  

Så här ser den första modellen Filippa Hamilton ut egentligen.



Hon ser ju iallafall lite mer normal ut på denna bilden.

Det var bara en åsikt.

Back to work.



 

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0