Pissdag

Detta är en jävla pissdag. Ärlet talat.

1. Så fort jag slog upp dom melerade imorse slog det mig: jag ska till gynekologen idag. Say no more, bara det är piss i sig. Blev förbannad. Gick upp, satte på datorn och sjöng lite Whittan - Run to you. Kände mig ändå ganska positiv efter en stund.

2. Kollar min mobil på vägen till Svedala. Blondie har skrivit "Han flyttar :'(" Min första tanke: Neeej, helvete också. Exet vann, jävla fi**a. Blir nedstämd, tycker inte om när mina bästa vänner inte mår bra.

3. Klockan halv elva kör jag in till stan igen. Bensinen tar slut så fort jag kommer utanför Svedala. Kul.

4. Kommer tillbaka till jobb och är överlycklig att jag slapp kravla mig upp i gyn-stolen. Då ringer Tvillingmamman och berättar att hela familjen ska flytta från Malmö.. till Falkenberg. Det värsta stället man kan tänka sig. Jag kommer aldrig kunna hälsa på. Gudbarnen kommer inte känna mig, kommer att referera till mig som den där tanten som bor långt bort som skickar pengar en gång om året när man fyller år. Världen rasar, något dör inom mig, gråten står upp i halsen.

5. Slösurfar på facebook på lunchen. Ser att min kusin skrivit "Styvpappa ligger på intensiven, överlev nu för faaaan". Slänger mig på luren och ringer mamma. Jo visst, mosters man ligger i svininfluensan och blir inte bättre. Åkte ambulans till sjukhuset och kan inte andas själv. Kul.

Tårarna rinner.

Vilken jävla bra dag detta var då.


Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0