Funderingar

Jag mår så sjukt dåligt just nu. Eller egentligen inte jag. Jag sympatimår-dåligt med en av mina bästisar. Helt plötsligt har hennes liv tagit en fruktansvärd vändning. Hon har fått reda på saker om sin familj som man bara inte vill veta, och det har hänt saker som bara inte får hända. Det är så hemskt. Hon mår inte bra just nu av förståeliga skäl och jag vet inte vad jag ska göra för att det ska bli bättre. Man känner sig så fruktansvärt handfallen när en av ens bästa vänner går genom en sån här kris. Man vill stötta och stå vid sidan om i alla strider, men man förstår också att detta är nånting som man inte kan blanda sig i. Det måste lösas inom familjen.

Detta leder till min fundering. Män. Killar. Pojkar i alla dess ålder och storlek. Varför ska vissa bete sig som SVIN rent ut sagt? Varför har vissa män ingen respekt för kvinnor? Och den stora frågan, varför är vissa kvinnor så svaga att dom inte kan ta sig ur ett destruktivt förhållande? Om någon, någonsin skulle lägga en hand på mig eller försöka trycka ner mig rent psykiskt så skulle jag utan att tveka ta mitt pick och pack och dra. Långt därifrån. Och jag vet att ni tror att alla säger så. Men nä. Jag är en sån tjej som kan säga så. Jag skulle ALDRIG acceptera att bli slagen eller nertryckt på ett eller annat sätt. Om någon man hade slagit mig, hade jag slagit tillbaka. Och hämnats, med alla medel jag hade kunnat. För alla pengar jag hade haft så hade jag med gjädje sett honom lida. 

Fy fan, vad arg jag är. Nu ska jag böla och skrika till sista delen av Arn.


Kommentarer
Postat av: @wahlstrm

Det man som icke utsatt missar är att personen ifråga inte är sitt forna, starka jag längre..



Den fysiska biten kommer ofta efter en låååång, smygande men effektiv uppvärmning av manipulation och psykisk misshandel.



Så när dom fysiska smällarna kommer så blir oftast reaktionen att man, tyvärr, tar på sig skulden och tror det är ens eget fel.



Det är därför folk stannar, blir avtrubbade och tillslut slutar reagera över det som händer. Det har blivit "normalt".



Mvh/ En som var preciiiiis lika säker som du en gång. ;)

2010-04-26 @ 20:47:51
Postat av: Karoline

Men Fredrik. Du har en sån tyckasyndom-grej för dig. Jag saknar sånt.

2010-04-26 @ 21:05:50
URL: http://misskarolines.blogg.se/
Postat av: @wahlstrm

Att förstå hur människor känner, tänker och fungerar är inte det samma som att tycka synd om dom.



Att tycka synd om människor är att göra offer av dem och det blir inget bättre av. Men att för den saken skull inte bry sig om att ens förstå, gör bara att man håller sin värld väldigt snäv.

2010-04-27 @ 00:16:59

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0