Flerspråkig?

Hur har din dag varit på jobbet då, Karoline?

Jo, det ska jag berätta. Min mobil har ringt ungefär 564 gånger. Jag har fått ca 138 sms, ungefär 478 mail och så har jag bokat ungefär 120 flygbiljetter. Allting är såklart lite i överkant, men hey, thats me.
Dessutom har jag idag utvecklat den hjärnhalvan som innehåller språkkunskap. En av mina projektörer pratar bara engelska. Nånting som dom "glömde" berätta på anställningsintervjun. Alla möten, samtal och mail sker på engelska. Inte för att jag har nåt problem med det. Förrän man ska försöka va rolig. Det är typ nästintill omöjligt på ett annat språk. Framför allt med min humor. Alltså den sarkastiska. Så numera tror min engelska kollega att jag är en bitterfitta utan humor. 0-1 till företaget.

Nånting annat som dom "glömde" nämna när dom anställde mig var att man skulle ha väl utvecklade kunskaper i tyska och danska. Idag hade jag nästan ett helt samtal med en tysk som tyckte att jag var askass på tyska. Men jag sa till honom att " du bist scweinsteiger-bad zum english" Då skrattade han. (För er som inte förstod skämtet så spelar Schweinsteiger fotboll i Tyskland) 1-1 till mig.

Därefter ringde världens drygaste dansk som överhuvudtaget inte alls ville förstå svenska och än mindre tyska eller engelska. Så jag blandade ihop alla språken där och det slutade nog med att han var mer förvirrad när vi la på än när han ringde. 2-1 till mig.

Så allt som allt så känner jag såhär just nu:



Men vet ni vad? Det gör ingenting. För det är såå jäävela roligt! Tex så ringde en tekniker och sa idag: "Vet du hur mycket jag får stå ut med för att kunna ringa till dig? Inte? Nä, men då ska jag berätta. Jag är mitt ute i ingenstans. I Norrlandsskogarna. Nånstans mellan Vemdalen och Nowhere. Jag har inte haft täckning på min telefon sen jag åkte från flygplatsen. Nu har jag klättrat upp i en gran högst upp på berget, och nu, NU har jag två pinnars täckning!" Jag skrattade så att jag nästan kissade på mig. Och det är dagens sanning.

Och när jag tittar på denna bilden så inser jag att det är dags att färga håret.

Eller om jag odlar tillräckligt mycket polsk utväxt så kanske jag automatiskt kan prata polska också?

Kommentarer
Postat av: Gun

Du glömde utbrottet i granen! hahah det va ju bäst!

2010-08-05 @ 13:48:58

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0