Bildspel

Jag hade ju med mig kameran till Thailand. Inte för att det blev så många bilder men ett par stycken iallafall, här kommer ett bildspel:


Copenhagen airport och broren är jätteglad! Verkligen, jätteglad!


Nio timmars flygning och Yoda är vacker som en dag med orkidén man fick av Thai när vi gick av.


Vissa gör reklam och vissa gör REKLAM. Singha gör REKLAM för Man U och bilden hade varit bättre om inte bussen vi åkte i gungade värre än Bornholmsfärjan. Bilden tog jag mest för Norsken skulle se hur fint huset var dekorerat :)


Framme på hotell nr 1. Egen Skytrain station och allt.


Sighseeing 1. Sittande buddhan.


Sightseeing 2: Longboat på Chao Phraya.


Skitäckligt vatten. Stänkte rakt i ansiktet hela tiden och det enda jag kunde tänka på var Charlotte i Sex and the City 2 när hon får vatten i munnen och blir jättedålig. Örk.


Sightseeing 3: Liggande Buddhan. Jäättestor. Och förresten så är inte den fina lila tröjan min. Den var påtvingad. Man fick tydligen inte ha linne i storlek S på sig därinne.


Tourists yeeeezz!


Sånna här fina ananasbitar i olika former fick man på varje dricka. Yoda tyckte det var fjortis och skämdes som ett djur varje gång jag fotade min dricka. Jag tyckte mest det var stencoolt.


Yoda tyckte det var coolare att dricka öl ur egen bordspump.



Sen var det dags för lite sol och bad á la 12:e våningen.

Före-bilden, första soldagen!


Du har en fågel på dig! Kom in, kom ut! Akta fågel!


Reiseleiter/Mor vid poolen.


Vi tryckte ihop oss i en Tuk-tuk på vägen hem en kväll. Finns det hjärterum, finns det stjärterum!


I Sverige har vi max tre filer på båda hållen. I Bangkok har dom minst sex på ett håll och en i motsatt riktning. Måste vara en man som har planerat det. Plus att dom kör på fel sida gatan vilket det tog min en dag att upptäcka! Skyller på håret. Hrm.


Tillbaka på Bangkoks flygplats och ska vidare till Koh Samui. Pappa tycker det är lika kul varje gång att vänta på flygplatsen. Jättekul.


Broren tyckte också det var jättekul. Igen.


Efter tre timmar i luften var vi tillbaka i Bangkok, blev inget Koh Samui den här dagen inte. På flygplatshotellet som var femstjärnigt var vi sådär glada.


Tillbaka på Bangkoks flygplats igen. Pappa som är i Thailand 251 gånger per år var förberedd med ca 10 böcker i ljudform.


Äntligen!


På vissa flygplatser finns det bussar som hämtar en när man går av planet. På andra finns det... hmm.. sightseeingbåtar med hjul?


Luftfuktigheten var ungefär 90%. Kameran kämpade med att få med Yoda på bild.


Värsta buketten väntade på rummet!


Tackar! Heja Eslöv!

Första dagen och ganska fint väder. 20 meter till stranden. Om vädret bara hade kunnat hålla sig hade detta varit paradiset i 8 dagar.


Strandhäng med egen fågelsång.


Och egen vakthund.


Pappa fyllde 60 och fick tårta, paketer och allsång på stranden. Tyskarna tittade snett, vi broren ifrågasatte och sa att dom har redan förlorat två världskrig så det var inte läge att starta ett tredje.


På pappas födelsedag åt vi fint med stranden bara 10 meter från bordet. Mys!


Sen började det regna. Och slutade inte. Yoda undrade varför jag skulle ha med bakgrunden. "Jag vill ha med regnet sa jag" Vilket såhär i efterhand kan kännas som det kvittade. Syns inte hur mycket det regnar men det verkligen öser ner.


Men jag hann få massage vid stranden 3-4 gånger. Underbart!


Vi ställde in resten av veckan i paradiset och drog tillbaka till Bangkok. I transferbussen fick man inte lov att fisa. Broren tyckte det var sådär kul. Jag tyckte det var jätteroligt!


Tillbaka i Bangkok på vårt favvo-shoppingcenter MBK som hade julskyltat när vi var borta.

Änligen lite sol! Lite mer poolhäng och en förhoppning om att ha lite färg när vi kommer hem.


Väntan på transferbussen hem till himmetdärhimma. Yoda lägger en patiens som ingen av kålhuvudena lyckades förstå. Inklusive jag då.


Bangkoks flygplats för 500:e gången denna resan. Efter-bild!


Mulle blev jätteglad när jag kom hem och intog plats i resväskan så jag inte skulle kunna stänga den igen. Älsklingen.

Det var ett litet bildspel från vår härliga Thailandsresa!

Kommentarer
Postat av: Gun

guuuud! Mitt hjärta stannade precis en sväng! Jag trodde du stod med en guldig magväska!!! Ser fan ut så på ena bilden. Men sen såg jag att det va en rem därunder någonstans... puuhh!

2010-12-17 @ 11:25:50
Postat av: @wahlstrm

Åhhh, gud.. Hemlängtan till BKK :)



2011-01-13 @ 13:20:45
URL: http://wahlstrm.se

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0