Kalajs

Då har man haft hela släkten här idag. Ja hela tjocka släkten. Alla 7 personerna. Jag ville ju helst slippa fira min födelsedag men har man en mormor som går under smeknamnet The Godmother har man inte mycket till val. Det är bara att acceptera läget liksom. Födelsedagar firar man. Och julafton firar man hos the Godmother. Nåde den som avviker från dessa högtider.

Och sen har min mormor en förmåga att nästan aldrig köpa det man önskar sig. Jag sa åt henne att jag ville ha ett presentkort på Hööks eftersom jag ska köpa stövlar till stallet. Tror ni jag får det? Nej nej. I julas var det enda jag önskade mig strumpor. Tror ni att jag fick några strumpor? Naturligtvis inte. Nu låter jag som en bortskämd liten unge, men det är inte så jag menar det. För hon är väldigt angelägen om att man ska säga nånting som man vill ha men köper alltid nåt annat. Min lilla mormor =)



Jag fick städat här iallafall. Eller städat och städat. Jag har lyckats proppa in allting som inte hade nån plats in i nåt skåp. Tryckt ner kläder i min byrå. Om jag skulle behöva nånting som ligger underst där så får det vara. Då får jag ta på mig nåt annat. Min mamma råkade öppna ett skåp i köket och då ramlade hälften ut. Jag har 0 förvaring i denna lägenheten. Eller så är det så att jag helt enkelt har för mycket grejer. Nej, det tror jag inte. Knappast.

Så nu när man satte sig i soffan och slog på tvn så är det ju herrarnas stafett! Gjutet! Älskar OS!

Heja Sverige!




Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0