Söndag

MMMmm.. igår var det fest ja. Jag gick in med inställningen att jag inte skulle dricka så mycket. Ett glas vin bara. Jovisst. jag kan påstå att Rosévin är en ny svaghet. Och jag hade hela dagen idag planerad. Bra där Karoline. Klockan ett var det heminredningsparty hos Tvillingmamman och klockan tre var det korpenmatch.
Jag drällde in till Tvillingmamman sist av alla, försökte att prata och vara trevlig. En enorm ansträngning. Sen var jag sist till matchen också, kom precis innan domaren blåste av. Suckpustostön.

Nu ligger jag i min soffa, ville bara lägga mig ner och slappna av och få vara bakfull i fred och kolla på de sista OS-tävlingarna. Då är det nån JÄVEL som sätter igång och borra igen. Så sjukt trött är jag på idioterna som borrar på kvällar och helger. Klockan sju en söndagkväll! Vem FAN ska renovera/sätta upp tavlor då?!

Samtidigt som borrandet fortsätter sätter grannen på högsta musiken. Jag förstår henne. Jag är också trött på alla idioter i detta huset.

Så nu: Borrljud i ena örat och nån hög salsa-musik i andra.

Och jag som bara ville ligga på soffan och va bakfull i fred. Vad hände med det?

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0