You can call me Al

Satt och gick igenom min telefon häromdagen när jag inte hade nåt bättre för mig. Kollade telefonlistan och satt och tänkte på vilka konstiga smeknamn vi ger till folk. Vi, som i jag och brudarna då. Det är ju mest för att vara hemliga. Så att ingen utanför den innersta kretsen ska veta vem vi pratar om. Nu tror ni att det är sånna namn som har med utseende eller namn/efternamn att göra. Nej. Så är det inte. Vi vet inte ens vad hälften heter egentlgen. Här kommer ett par exempel:

Häst
huvet - Kille jag träffade som vi tyckte man borde behandla som han i Gudfadern. Han som får ett hästhuve i sängen. Jag vet att huve inte stavat så. Men det är så det låter på skånska.

Grillen - vän till Gun. Som gillar att sola solarium.

Kapten Krok - Hehe. Ja. Precis. Yodas mycket påhittiga smeknamn på en kille.

Heffa - Vår förra tränare som mest liknade en heffaklump.

Slagthuset - Kille som serverade på Slagthuset som Gun stötte ihop med ett par gånger.

Norrland - Kille jag träffade som bodde långt åt helvete uppåt. Jönköping = Norrland.

Hete Snickaren - Tja, det smeknamnet säger väl allt?

Tränaren - Kille Yoda träffade som tränade nånting helt enkelt. Yoda tränade mycket med honom också. IfuknowwhatImean.

Handyman - Var Guns hete trädgårdsmästare som blev inbjuden på fika :)

Svedalaknullet - Hrm. Lillharpan är lite hårdare i sina smeknamn än oss andra.

Ystad-misstaget - Yoda tog en taxi till Ystad en blöt kväll. Vi kan bara säga att dagen efter var inte lika kul som kvällen innan.

Och sen har vi naturligtvis Stockholm, Göteborg och Eslöv som vi inte får glömma. Fina städer. Nä, nu överdrev jag. Fina pojkar skulle det va.

Nu ska jag återgå till att göra absolut ingenting.

Ciao.







Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0