Das neue wörken

Jag har varit på det nya jobbet i snart en vecka. En vecka och så mycket mer livskvalité jag känner nu. Det är otroligt hur mycket det kan göra att bara ha lite nytt folk runtomkring sig. För första gången på.. jag vet inte hur många år.. så tycker jag det är roligt att gå till jobbet. Jag snoozar bara en gång nuförtiden, om ens det. För när klockan väl ringt så vill jag knappt ens ligga kvar i sängen. Och för en som är född trött så är det en jävligt big deal kan jag meddela. Me like.

Enda minuset just nu är att vi sitter i ett gäng byggbodar ute på en parkering eftersom företaget växt asmycket under det senaste halvåret. Men det går bra, snart flyttar vi till nytt hus. Snart. Om typ ett år eller så.

Och då undrar ni säkert vad jag gör på mitt nya jobb. Hehe. Jodåsåatteee. Problemlösare borde tjänsten heta. Men jag har bokat hotell till typ jättemånga idag. Helt plötsligt stod det en lastbil med ett släp som huvudkontoret i Tyskland tyckte att vi behövde som det ska fixas förare till. En stund kom jag på mig själv med att sitta och leta efter kranförare. Jag tog nästan beslutet att åka upp till Piteå bara för att skälla ut en kille där. Tja, och igår fick jag nästan lära mig klättra med sele och grejer. Men jag pratade mig ur det, det kändes inte bekvämt att 10 killar skulle stå på marken och stirra på min gump när jag klättrar på en stege. Jag väntar på tjejkursen istället.

Så. Det var veckans uppdatering. Förresten så var vi och kvällsbadade i Pude igår. Herregud vad jag glömt och förträngt den sjön typ de senaste 15 åren. Men såhär när man nästan är 30 så är den ganska mysig.

Tonårsfyllorna satte tydligen djupare spår än jag trodde.


Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0