På tal om interna skämt



Detta är vad som pågår just nu. Jag är andradagsbakfull idag efter världens kväll i lördags.

Min käre bror fyllde 40 så jag och Gun tänkte att det är lika bra att hälla in ordentligt. Kussen var också där och Syrran med kille. Och lille Walle dök också upp framåt kvällen. Jag tänkte att jag skulle dra in en riktig Jägermeisterkväll men eftersom det bara serverades Mummelman så gick det i stöpet. Jag har fortfarande dåliga minnen av det från förra sommaren när vi hade poolfest och skulle tömma mina föräldrars barskåp.
Fy fan. För er som inte druckit Mummelman så kan jag berätta att det smakar som en blandning av Jägermeister och hb. Om ni inte har smakat hb så tycker jag bara synd om er. Men iallafall så hittade jag en flaska Dooleys som jag tänkte att det gick precis lika bra. Och vin. Och så lite Captain Morgan där också ja. Gun var till och med på Whiskeyn. Så jävla räligt alltså.

Bra på örat blev vi iallafall och hade sjukt ball. Harrys blev första stoppet, där jag på något sätt lyckades tappa min garderobsbiljett. Och alltså, det händer bara inte mig. Jag gör inte sånt. Även när jag är full så har jag koll på mina grejer och mig själv. Jag har jobbat på Amiralen i garderoben hur många år som helst så jag vet hur jobbiga folk är som blivit av med sina biljetter. Och jag stoppar den ALLTID i bhn, eftersom där ska ingen pilla ändå, inte medans jag är på dansgolvet iallafall. Men den var mystiskt borta och vi var ju bara tvugna att dra vidare till Swing inn. Så jag fick låna Guns sjal och frös som ett djur hela vägen dit. För er som inte bor i Malmö så är det typ 100 meter. Men det kändes som att gå en mil i det tillståndet. Även fast jag hade platta skor. 

Vi kom fram efter många om och men, och det var tydligen någon i dörren som petade in fribiljetter i händerna på oss för på inträdesbiljetten jag hittade här hemma dagen efter stod det 0:-. Jag erkänner att det var en stund där som var lite dimmig, eller ja, ungefär halva kvällen om jag ska vara ärlig. Sååå det kan lika väl ha varit så att vi har raggat upp tantan som satt i kassan och lovat henne en trekant efter stängning.

Vi träffade lite intressant folk där, bla min gamle barndomskompis Lille som svischade runt på dansgolvet. Trevligt!

Och sen drar vi ett streck där tycker jag.

Förresten så ber jag om ursäkt till mina grannar om det var viss störande musik då vid sex-sju snåret, jag kan tyvärr inte lova att det inte händer igen.

Sååå.. om ni spolar fram till omkring 3:00 tiden i klippet så kan ni va med på det interna skämtet här...
OOohhh.. fest igår ja... jag tyckte jag klarade mig ganska bra, snackade och det var god stämning... VA SA JAG FÖR NÅT?! VA JAG UTE PÅ PLANEN?!

Jo, jag ska berätta vad jag sa för nåt. Jag har redan berättat det för mina fina friends på Twitter och jag tyckte att det passade så bra in på precis 140 tecken så jag klipper in det här.



Förstår ni nu varför jag inte dricker särskilt ofta?



Kommentarer
Postat av: Gun

VAD DRACK JAG FÖR NÅGOT!?!?

2010-06-15 @ 00:30:54
Postat av: Walle

Gun drack wiskey!! O Karro kunde inte sluta berätta för alla att hon minsan hade jobbat i gaderoben på Amiralen och ALLLDRIG tappat gaderobslappen tidigare.. precis som att de i gaderoben på Harrys brydde sig, hahaha!! Ni är störtsköna tjejer, tack för i lördags!!! puss o kram!

2010-06-16 @ 12:57:48

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0