28, going on 30

Jag har ett problem.

Som alla vet och har påpekat för mig ett antal gånger så börjar jag ju närma mig 30. Bara det är en ångest i sig. Det som jag ännu inte har tänkt på är vad som händer med kroppen.
Såhär är det: I torsdags på jobb satt jag vid skrivbordet som vanligt i min ensamhet och kände hur det började kittla i ena näsborren. Som naturen är så nyser man ju då. Så jag nös. Och samtidigt kände jag ett kraftigt knivhugg ner mot höften/ljumsken. Aj som fan tänkte jag och satt kvar en stund till.
När jag senare skulle resa mig visade sig detta nästan vara en omöjlighet. Och igår när jag spelade match blev det om än värre. Nu kännes det precis som ischias-nerven sitter i kläm. Det gör ont från ljumsen, runt mot ballen, ner i benet och upp på sidan av ryggen.

DETTA är vad som händer när man närmar sig 30. Kroppen slutar att fungera. Man kan inte ens nysa utan att få ischias!

En jävla tur att brösten inte har börjat hänga än iallafall.. men det är väl bara en tidsfråga innan det händer.

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0