Renovera

Jag har funderat på det här med att renovera. Eller jag har blivit tvingad till att fundera på det eftersom varje gång jag sätter min fot innanför min dörr är det någon granne i huset som antingen spikar, borrar (med slagborr naturligtvis), kör lastbil, gräver ut en sjö, plattar asfalt med padda eller liknande i sina lägenheter. Jag har en viss svårighet att förstå detta. När man har bytt ut ett kök, är man inte nöjd då? Eller man behöver byta ut det tre gånger till? Eller om man spikat upp 15 tavlor. Är det verkligen plats till en 16:de då?

Just nu är det någon jävel som satt igång en lastbl inne i sin lägenhet. Eller det låter så iallafall. Och jag fattar inte, är det bara jag som hör eländet? Varje jävla kväll är det nån som håller på, varje jävla helgmorgon vaknar man av att en slägga ekar i betongen ovanförhuvudet.
I min trappa är det tre våningar. Tre lägenheter på varje plan. Det är alltså 9 lägenheter. Det finns bara ettor och tvåor i denna trappan tror jag. Alltså kan det inte finnas så jävla mycket att renovera. Grannen som bor vägg i vägg med mig har inte förstått detta. Han har hållt på att renovera sin 30 kvm stora etta i två år. TVÅ ÅR! Två gånger jag har harpat mig riktigt mycket och varit inne och gormat på honom att nu får han fan lägga av. En gång var på förra nyårsafton när han satte igång en byggfläkt klockan sex på kvällen, det lät ungefär som om någon hade ställt en sån asfaltstamp i mitt vardagsrum och gått därifrån.

Såja. Nu är någon igång och hamrar också. Med en slägga. Kanske ska riva huset?

Just nu hade det nog varit en jävligt bra idé.

Kommentarer
Postat av: Grannen ovan

Troo mig jag har det oxå och jag blir så j-vla irriterad!!! Fattar inte helle hur någon människa kan ha såå mycket att renovera stup i kvarten i en liten lägenhet... Han måste bygga ett zoo eller nåt där inne....=S

2010-05-09 @ 13:15:14
URL: http://www.metrobloggen.se/SandraRe
Postat av: Walle

Sätt i gång o renovera du med Karro.. Börja med en tavla varje kväll, gärna små så du måste få upp ett antal.. ta gärna lång tid på dig också.. pay back time :p

2010-05-10 @ 14:18:34
Postat av: HL

Det är Martin Timell-effekten. Kan man greppa en hammare så är man snickare ...

Jag har en slagborrmaskin som är så sliten att det tar en halvtimme att göra ett litet hål för en skruv. Du får den gärna. Payback-time ... för grannen.

2010-05-10 @ 21:42:41

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0