Sex and the helgrilladgris

Mors dag. Ska snart hem till min mor och äta söndagsmiddag. Mums.

I torsdags var vi och såg Sex and the City 2. Det är ju naturligtvis en måste-se film om man är tjej. Men i övrigt så var den väl sådär. Yoda tyckte att den var för politiskt inkorrekt. Kicki tyckte att det var för lite sko-porr. Jag tyckte nog mest att den var... tråkig.. hände knappt nånting, inga större skandaler och vi konstaterade att dom skulle stannat efter första filmen. Men det var trevligt med lite tjejkväll iallafall. Åt gott på Casa Mia. Maten var god men servicen är ju under all kritik. Fruktansvärt otrevliga kypare.

I fredags skulle vi egentligen ut till veberöd och kasedansa och glo på bönderna. Men helt plötsligt var det ingen som ville åka dit så det blev hemmakväll med tacos istället. Tacos och Step Up. Med Channing Tatum. Gudars skymning säger jag bara, så het han är. Så jag och Yoda låg här och dreglade som två tonåringar och det blev en tidig kväll.

Igår var det dags för Husiefest. Fest som mina föräldrar anordnar vartannat år. Jag, Gun, Syrran och brorsan är de ständiga servitörerna. Och barpersonal. För det dricks jävlar i det. Det är helgrillad gris till middag så folk blir ju naturligtvis törstiga av det. Eller dom skyller på det iallafall.

Tillbaka till soffläge.

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0