Den känslan

Vi har en tysk på mitt jobb som är så snygg så att klockorna stannar. Om jag skulle ens börja försöka förklara hur han ser ut så är det en blandning av Brad Pitt och Heath Ledger. Jag vet att det låter konstigt att en tysk faktiskt kan vara snygg, men det är faktiskt så.

Häromdagen satt jag, min chef och mina tio kollegor i möte och min chef pladdrade på som vanligt om allt och inget. Bredvid dörren, ut mot korridoren, sitter det ett stort fönster. Och ni vet hur det är på möten. När man har suttit och lyssnat en halvtimme så vill man helst bara självdö eller börja kasta suddgummin på varandra. Så jag satt där och filosoferade och stirrade ut genom det där fönstret.

Och ni vet den känslan när man "vaknar" och kommer på att fuck, jag har suttit och stirrat den där snygga tysken, som står utanför fönstret, rakt i ögonen i säkert 5 minuter.
Och ännu mera den känslan när han öppnar dörren och säger med ett brett flin:
- "Is something wrong, Karoline?"
Och alla kollegor bara vänder sig mot mig medan min ansiktsfärg byter färg till tomatröd och jag bara vill sjunka ner genom golvet och dö en långsam död.

Den känslan.

Och varför han hade ett brett flin undrar ni?

För att det inte var första gången jag stirrat ut honom naturligtvis.



Kommentarer
Postat av: märta

Bild tack ;)

2010-11-02 @ 18:20:08

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0