Kickoff

Som alla nog har förstått så stortrivs jag på mitt nya jobb. (Jag och 200 killar liksom, vad finns det inte att gilla?)
Och nu fyra fredagar i rad ska vi ha kickoff och lära känna varandra och grejer. Igår var första fredagen och fy fan vad kul vi hade. Fick middag på Rådhuskällaren (jodå, företaget skiter faktiskt pengar) och det var så jävla gott. Filéfrossa. Mums. Potatisgratängen var nästan i klass med min mors, men bara nästan. Och så vin i massor. Och alla vet ju att gratis är gott så vi hällde ju in som djur allihopa. Herregud.

Det som nästan är roligast är alla våra piteå-bor som är nere i storstan. Många av dom har aldrig varit utanför träskets gränser så dom var helt överväldigade över storleken på Malmö. Det var roligt att höra vad dom har för uppfattning av oss här nere i söder. Det var tex en kille som satt och stirrade på mig som ett fån när jag kom. När jag gick fram och presenterade mig så sa han (på pitemål): "Vafan. Du är ju snygg. Jag har föreställt mig att du var nån liten grå biblotikarie med fyrkantiga glasögon och kofta över axlarna" Haha! Okej att jag liksom försökt undvika den värsta grova skånskan men ärligt? Är det verkligen den uppfattningen folk får om mig? Jag berättade det för tvilingmamman och hon bara gapflabbade åt mig. Hmpf.

Iallafall så var jag i mitt esse där senare på kvällen när vi hamnade på Swing Inn och jag hoppas verkligen att alla var lika brända som jag annars kommer det bli en mycket jobbig måndag.. Och tisdag.. Och onsdag.. och..

Äh, kanske lika bra jag säger upp mig direkt?

Kommentarer
Postat av: Walle



Du är bara för bra Karro, härligt att du bloggar igen.. jag menar, vad ska jag ananrs göra på jobb, haha!! :p

2010-09-30 @ 15:15:32

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0