And the beat goes on

Då har man redan jobbat en vecka och tiden går fort som fan nu. Det har regnat konstant hela denna veckan så det var tur man inte hade semester. Den 24:e drar vi till Rom och det ska bli såååå häftigt! Se Colosseum och allt annat. Bara dricka och äta och shoppa :) Hoppas att det bli lite sol där iallafall så man får några soltimmar till denna sommaren.

Förra helgen var det gårdsfest och jag tänkte ändå ta det ganska lugnt. Tänkte att jag inte ville skämma ut mig när det inte ens var mina egna grannar som jag skulle umgås med :) 
Jag hamnade bredvid en rolig man i sina bästa år som drog fram Jägern och sen var det kört. Jag lyckade bli ovän och förolämpa bordsgrannen som satt ett par stolar efter oss. Han hade ett fruktansvärt fult pippirött skägg och ställde frågan till mig "Är det inte snyggt?". Det skulle han ju aldrig gjort. Jag började med att förklara att det hade sett snyggare ut i soptunnan och sen fortsatte jag med att han förmodligen inte var från Malmö utan nån bonnahåla utanför, typ Sjöbo. Varpå han svarar "Jag kommer faktiskt från Kivik". Mmmm.. Different name, same shit. Han pratade inte mer med mig på hela kvällen.
Men mannen som satt bredvid mig bara fnissade lite och tyckte att det var skitkul och bara fyllde på snapsglaset om och om igen. Helt plötsligt var Jägern (och kvällen) slut och då hade jag också anställt honom. På fyllan. Jättebra Karoline.

Döm om min förvåning när han ringer mig på måndag morgon 08,15 och tänker följa upp vad jag lovat. Men jodå, han var inne på intervju samma dag och nu är han anställd :) Så man kan säga att det var en ganska bra kväll iallafall!

Jag avslutar idag med världens mysigaste The Streets-låt.



Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0