Slut i rutan

Då var semestern snart slut och faktiskt så är jag inte förkrossad över det. Saknar jobbet och arbetskamraterna. Det ska bli riktigt kul att komma tillbaka på måndag. Förhoppningsvis har min sommarvikarie Gustav hållt ställningarna medans jag varit borta, så det inte är allt för mycket som ligger och ska göras. Men det tror jag att han lyckats med. Det såg lite mörkt ut när han ringde mig klockan 8 på morgonen första semesterdagen och inte kom in i min dator men det löste sig :)

Såå, vad har jag hittat på då? Inte mycket :) Det har mest blivit slappande, poolhäng, några rundor till Österlen för loppis och go mat och en runda till Kalmar för att hälsa på en arbetskamrat.
Men det har varit skönt med sovmorgon. Jag hade hellre börjat senare på morgonen och jobbat lite längre på kvällen. Jag hatar verkligen att gå upp på morgonen, det är det värsta jag vet. Min mamma brukar säga att jag är född trött eftersom jag sov även när jag var liten och inte alls skulle sova. Det var en pina varje dag när jag skulle gå upp till skolan och det är fortfarande riktigt jobbigt när klockan ringer på morgonen. Jag är verkligen en nattmänniska.

Och sen så fick jag ju fixat mitt pass också! Helt otroligt hur dåligt det är att få fixat ett nytt pass i Malmö. Jag har varit på passmyndigheten säkert 4 gånger och bara gått därifrån igen eftersom det varit 40-50 nummer framför mig i kön och det tar typ en kvart för varje nummer. Dessutom är det bara utlänningar och deras 15 ouppfostrade skrikande ungar som sitter där. Men iallafall så i början på veckan tog jag mig i kragen och åkte dit när dom öppnade. Jag var där 10 minuter innan och då var det ändå 10-15 pers framför mig i kön. Men till slut så fick jag iallafall komma fram och få det fixat. Nu ska jag bara dit EN GÅNG TILL och hämta passhelvetet! SJUKT! Vilken tur att det är 10 år till nästa gång, men jag var lite under tidspress nu eftersom vi drar till Rom den 24 augusti och mitt gamla gick ut för 2 månader sen. Lika bra att vara ute i sista minuten liksom :)

Men imorgon blir det iallafall en tur till jobbet och stämma av lite med Gustav om vad som hänt och om mina 120 pågar skött sig.

Och så var det ju det här med vädret. Det har nog regnat iallafall halva semestern.

Så nästa år tar jag ingen sommarsemester. Då blir det fan en månad i Thailand på vintern istället!



Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0