Tjuvjävel

Nämen om jag skulle ta och berätta vad jag har gjort idag. Jo. Jag gick upp ur sängen. Fick ett fint sms och tyckte att "Tja, detta kan nog bli en bra dag". Så fel man kan ha. Rullade upp persiennerna och bara: "Nääääääe, det har fan kommit en meter snö!" Jaja, Mulle vägrade gå ut när han såg snön och stannade kvar i sängen. Svinigt.

Jag kom ut till bilen och låste upp, öppnade dörren och tyckte att det var konstigt att sätet börjat gnistra sådär konstigt. På två sekunder hann jag fundera på om jag tappat nåt ur väskan till att förstå att den andra sidorutan var inslagen och det som gnistrade var glas som spridit sig i exakt hela bilen. Detta är fan inte sant. jag har bott granne med Rosengård i 4 (fyra) år utan att ens ha fått nåt snott ur trädgården och NU slår dom in rutan. Jag visste inte ens vad jag skulle göra. Vad gör man? Jo, man ringer till mamma. "Ring försäkringsbolaget". Jodå, så där satt jag i kö en halvtimme i en bil minus en ruta i full snöstorm. Kul.

Som tur är så har jag världens snällaste bilansvarig på jobbet så han tog bilen och dammsög bort allt glas. Och tejpade för rutan. Han upptäckte också att tjuven förmodligen missat vindrutan första gången han (för det kan knappast vara en hon) skulle försöka slå in den. Plåtskador på hela ramen ovanför rutan också. Men kul. Inte bara att byta rutan alltså utan måste även rikta en bula och lacka om hela dörren. Ball.

Vad detta kostade mig? 1800 jävla spänn i självrisk.

Vad dom tog? Fronten på stereon. Inte ens hela stereon utan bara den jävla fronten. Vad FAN ska man med bara fronten till?!

Så till tjuven: Nästa gång du ska göra inbrott i min bil, kan du inte bara ringa på min dörr och få 200 spänn istället. För den jävla fronten kan fan inte vara värd mer än så!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Fy fasen! Direktörn berättade det! Sjuka människor! Lönt att sno en front! Fy på dom!!

2011-02-24 @ 13:29:27
URL: http://ckarud.blogg.se/
Postat av: lillharpan

Detta är inte hållbart!!! Jag föreslår att vi håller vakt. Vi kartlägger olika poster som vi vaktar om nätterna. (Vi vaktar naturligvis i skift)Tjuvar återvänder alltid till sin brottsplats. Sen när vi ser han/hon/det så slår vi till!!!!! Tjuven har messat with the wrong people!! Han/hon/det kommer få men för livet, det kan jag lova! Iza kan också bidra till detta. Om snön håller i sig så kan hon agera som vår kameleont. Hon kan röra sig på platser som vi inte ens kan drömma om att nå!

2011-02-25 @ 09:31:38
Postat av: Yoda

Bra tänkt lillharpan. Är det okej för er andra om jag börjar min tjänstgöring till sommaren?

2011-02-25 @ 19:23:14
Postat av: lillharpan

Till sommaren??? nänänänä! Vi måste börja nuuuuu. Sannorlikheten är störst att han kommer tillbaka i mars månad!

2011-02-26 @ 16:53:13
Postat av: Sandra

Sorgligt att inte folk kan lära sig skillnaden på ditt och mitt....

2011-02-28 @ 11:33:25
URL: http://www.metrobloggen.se/SandraRe

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0