Hos mor och far

Idag har jag flyttat hem till mor och far igen. Men bara för en vecka. Päronen har tagit sitt pick och pack och gör en roadtrip genom halva Sverige så jag sitter fast här hemma med två katter som inte alls tycker det är kul att bli ihoptryckta under samma tak. Mulle tycker ändå att det är ganska kul, han försöker leka. Men den andra haggjävlen till katt vill inte alls. Hon ligger bara på sin stol och fräser och spottar. Bitterfitta.
Så nu har Mulle kurat ihop sig i mitt knä och myser, ibland tittar han på mig och säger "Mamma, snäääälla kan vi inte åka hem igen?".

Jodå, han pratar.

Han och jag hade ett halvt inbördeskrig innan när han skulle in i transportburen. Den och bilen är hans värsta ovänner. På färden hem till mina föräldrar som tar cirka 4 minuter brukar han hinna kissa och bajsa minst två gånger. Och trampa runt i det så att jag blir tvungen att duscha honom när vi kommer fram. Då slutar han älska mig i ungefär en vecka. Oftast märker man det okärleken genom att han attackerar mina vader minst en gång om dagen och blänger surt varje gång jag går förbi. Och gud nåde mig o jag försöker klappa honom innan han förlåtit mig, då brukar han göra försök att slita av mig handen.

Det hade ju varit ganska najs om solen bara ville titta fram lite under dom dagarna jag ska bo här. Så man kan få utnyttja poolen lite iallafall.

Men det lär väl inte hända med min tur.

Så förbered er på att det ska ösregna fram till tisdag nu. Det gör jag.

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0