Lumpsamlare?

Idag var jag uppe med tuppen kändes det som. Vaknade astidigt av att Yoda tokringde på alla mina telefoner och trodde jag hade glömt henne och vår loppis-runda som vi skulle ha idag. Aldrig i livet att jag skulle missa en sån upplevelse så jag nästan sprang upp ur sängen.

Klockan 09.00 stod jag utanför Yodas port och var lite förvånad över mig själv att jag kommit upp i tid. Vi styrde svarta faran ut mot Österlen och första stoppet var Hammenhög sen blev det Vollsjö och sen Svarte. Det som är bra med att åka på ut på landet när idrottsföreningar anordnar loppis är att det är så sjukt billigt och så sjukt mycket grejer. Yoda hittade en blomsterbänk och jag köpte ett sängbord och vi betalade varsin tia. Biiiiiilleeeeeet! Jag köpte även snapsglas, 8 stycken för 20 spänn. Skitsnygga va dom! Äntligen kan vi dricka jäger här hemma i riktiga glas! (annars brukar äggkopparna åka fram :)

Efter vi var klara och hade gjort ett par otroliga fynd så åkte vi till underbara Ingelstorp som har så sjukt god mat så man nästan bara vill gråta. Deras Foccacia och deras räkmackor är bara to die for! Tyvärr så hade dom stängt pga att det var för fint väder. Kocken hade dragit till stranden istället :) Ingelstorp restaurang ligger precis vid Olof Viktors café och bageri där dom säljer sjukt goda bröd, marmelader och en massa annat gott. Ett stället man absolut också måste åka till!

Lite olyckliga så bestämde vi oss för att åka ner till Kåseberga istället och köpa lite fisk och äta lunch. Sjukt god inlagd sill och nypotatis åt vi på Vendels. Mumma! Och så ligger det en rökt makrill och väntar på mig i kylskåpet som jag ska ha på mackan imorgon bitti. Kan inte bli bättre. Vädret idag har ju varit helt underbart också så nu efter en grillkväll är man ganska slut.

Alltså: En helt underbar försmak på semestern som startar om en vecka :)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åhh vilken mysdag! -lite avsis- :)

2011-07-10 @ 14:39:17
URL: http://misssandrare.favs.se

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0