Å jobbe

Har nästan precis kommit hem från en hel dag ute på en åker med frisk dieselluft, ute-toastank och kroppsarbete. Ni hör redan i första meningen att jag älskar att vara utanför min trygga vrå på kontoret va? Nu ligger på jag på soffan helt utslagen och bränd i ansiktet. Pallar inte ens värma en Billys panpizza att äta.

Men det har varit en riktigt trevlig och kul dag. Det är alltid intressant att komma ut på fält och se vad det är killarna snackar om när dom har problem. Eller när dom försöker lura en. Vilket som.
Så jag blev ju naturligtvis satt i arbete. Och nästan upptvingad i en sån där mankorg. Som lyfts av en kran rakt upp i luften och är ca 1x1 meter. NEJ, NEJ och åter NEJ. Det kommer inte att hända. "Jamen du har ju säkerhetssele på dig!"... jaja, det spelar ingen som helst roll. Sjukt obehagligt. Här snackar vi om att jag tycker det är sjukt högt att hoppa från poolkanten ner i vattnet. Kanske lite överdrivet, men ändå. På bilden ser ni korgen som den lilla fyrkanten precis vid den ena kranen.

Så jag la mig ner i brassestolen (man fick så ont i nacken av att titta upp hela tiden) och tittade på när dom andra jobbade.




Det är så det ska va. Mannen jobbar. Kvinnan solar. Aaaaaaaah.

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0