Höjden av lathet

Höjden av lathet i det här hushållet är just nu att hellre röka fimpar från askfatet än att gå 500 meter till Konsum och köpa cigg. Jag är så JÄVLA lat. Men det är en del av min image. Det, rökningen och min ibland fallerande sociala förmåga.
Jag hade "kvartssamtal" med min chef härom veckan. Han tog också upp den. Att jag har svårigheter att vara "privatsocial" som han kallade det. Det är inte riktigt så jag vill beskriva det. Jag sa till honom det också.

Min chef: "Du är så tysk ibland, Karoline. Så rakt fram med vad du tycker och känner. Det är kanske en anledning att vissa personer har svårt för dig"
Jag: "Dom personerna som har svårt för mig är sånna som hellre sitter och pratar om hur dom stekte sina fiskpinnar igår och hur ungens spya såg ut efter maten, än att jobbar. Jag har ingen anledning att lyssna på sånt, så därför förkortar jag hellre samtalet en halvtimme."

Han tyckte dock ändå att man kunde vara lite mer privat i gruppen, dela med sig mer av sin fritid och sitt privatliv. Mitt svar på det var att vissa andra människor som jag inte har eller kommer att ha nån speciell relation till inte behöver veta alla delar av mitt privatliv. Eller mitt ordval kanske istället var "kan ta och skita i hur och vem jag ligger med".

Han bara skrattade. Jag var naturligtvis helt allvarlig.






Kommentarer
Postat av: wahlstrm

""Dom personerna som har svårt för mig är sånna som hellre sitter och pratar om hur dom stekte sina fiskpinnar igår och hur ungens spya såg ut efter maten, än att jobbar. Jag har ingen anledning att lyssna på sånt, så därför förkortar jag hellre samtalet en halvtimme."



Word!



Man går fan till jobbet för att jobba..

Hörs lite på namnet tycker jag? :)

2011-06-15 @ 13:06:56
URL: http://facebook.com/wahlstrmphoto

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0