Semester å sånt

Ja, då var det snart semester. Tror jag. Jag har ingen koll på vilka veckor jag ansökt om. Jag har samma veckor som Yoda, det vet jag iallafall. Så förhoppningsvis ringer hon mig på söndagen innan och berättar att jag inte behöver gå till jobbet på måndagen. Helst av allt vill jag inte ha semester. Jag ser kaoset som kommer att uppstå när jag är borta och hur länge det kommer ta för mig att reda upp allting sen.

*suck*

Ja, alltså, jag vill inte skryta men för att vara produktionsplanerare behöver man kunna hålla en massa bollar i luften samtidigt. Det inkluerar ca 120 personers namn, vilka veckor dom jobbar, vilka utbildningar dom har och när dom ska resa, vilket hotell varje team bor på, vem som har semester när, osv osv. Visst, jag har listor och excelfiler till höger och vänster men det är inte alltid man har datorn till hands och kan kolla allt.

Och jag ska få en kille som sommarvikare. Förstår ni. En kille. Det kommer att köra ihop sig första timmen för honom när han ska dricka kaffe och prata i telefon samtidigt.

Jag är hemskt ledsen, men alla män: vissa saker duger ni inte till helt enkelt. Jag brukar upprepa samma sak till mina manliga arbetskamrater på kontoret när det gång på gång bara fallerar i deras "planering":

För helvete, ta inga egna initiativ, det blir bara fel. Fråga alltid närmsta kvinna om råd först.

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0