Estockholmo

Jag och mina föräldrar är i Stockholm för att gå på min kusins bröllop imorgon. Har nu nästan precis landat på hotellrummet i Stockholm. Efter 2 timmars när vi skulle köra från Arlanda och hit så var vi framme vid halv sex så nu har vi ätit och druckit lite vin och nu sitter jag i sängen och försöker gå igenom dagens mailskörd på jobbdatorn.

Men verkligen. Jag ogillar VERKLIGEN stockholmare. När jag var på väg hit idag tänkte jag ändå att jag skulle ge dom en chans men nej. Redan när vi checkade in på hotellet så kollade hon i receptionen på mig som ett fån när jag öppnade munnen.. "ursäkta, va sa du?" sa hon nog cirka tio gånger under en tiominutersperiod när jag försökte checka in. Idiot.

Det är så mycket folk överallt, och bilar och tunnelbanetåg och uteliggare och örk. Nej, tacka vet jag Skåne. Inte i hela världen att jag hade bosatt mig här.

På söndag åker jag vidare till Umeå och sen Piteå efter det så det blir verikligen en Sverigetour denna gången. Kul kul! Kommer nog bli ganska mycket bloggning under veckan eftersom jag kommer spendera mina kvällar på hotellrum.. eller i hotellbaren.. kanske ska gå ner och ta ett glas vin till? Det var livemusik i baren så det var ganska mysigt ändå.

Guns älsklingsord: Fredagsmys!

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0