Generation Kamprad

Lillharpan och Överingenjören har äntligen flyttat ut från stan och joinat oss här ute på Eastside. Lillharpan är ju här uteifrån och som 90% av oss som är födda härute så var hon naturligtvis tvungen att återvända. Hon bor nu bara ett stövelkast ifrån Bonusbarnens dagis så det hon ännu inte vet är att jag naturligtvis kommer att utnyttja detta. Höhöhö.

Det jag skulle prata om egentligen var förra helgen. Jag och Lillharpan var ute på Nova i Lund för att handla ett vitrinskåp som hon skulle ha till köket. Bolagret is the shiet tycker vi så att hon hade hittat ett skåp to die for därinne. För övrigt så är det nu också bestämt att hon ska begravas i detta skåpet. Iallafall så går vi fram till kassan och säger att vi skulle vilja ha detta skåpet och kassörskan smyger iväg ut på lagret. Vi som faktiskt är en del av Generation Kamprad tror naturligtvis att alla möbler kommer nedmonterade till minsta hyllplan och med en påse skruvar där det nästan alltid saknas något.

Tio minuter senare kommer hon tillbaka. Med världens största wellpapp-kartong. Jag är 1,75. Kartongen var ett huvud längre än mig ungefär.

Det roliga är att vi åkt till Nova i min bil. Mitshubishi Colt. Hela bilen är ca 2 meter lång.

Ni ser problemet?

Det gjorde vi också.



Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0