Mörkrädd

Idag runt lunchbordet pratade vi om programmet "Så mycket bättre". Jag satt och pratade med en kille och en tjej som båda är i min ålder. Båda två är välutbildade. Här kommer ett utdrag av vårt samtal:

Han: - Är de nån som kollat på Så mycket bättre nu på senaste?

Jag och Hon nickar instämmande.

Han: - Alltså, han med glasögonen, vem är det egentligen?

Hon: - Ja, det har jag också funderat på!

Jag: - Eh, menar ni Mikael Wiehe?

Hon och han: - Ja! Är det så han heter? Vad har han gjort egentligen?

Jag: - Han har ju gjort den här låten med Björn Afzelius till exempel *gnolar lite* Och sen är han ju ganska känd iallafall. Trubadur liksom.

Hon: - Eh, är det inte nåt dansband som gör den låten?

Han: - Björn, vaddå? Vem är det?


Ibland blir jag mörkrädd.

Allmänbildningen på vissa människor på mitt jobb ligger på en alarmerande låg nivå.


Universiteten borde inför allmänbildningstest.



Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0