Norrland 2

Då har jag checkat in på det sista hotellet för denna resan, City hotell i Piteå. Piteå är ingen stor stad. Den är faktiskt så pass lite så att gågatan här mitt i stan där jag bor var HELT folktom klockan tre. Då var det ju dessutom beckmörkt ute. Vi har ju ungefär 40 personer som är anställda i Piteå och uungefär 95% av dom är 22 år och inne på sin andra unge och jag har alltid undrat varför dom har så bråttom. Varenda en av killarna blir ju farsor på löpande band. Nu förstår jag. Här är ju absolut ingenting att göra efter lunch. Så då är det väl naturligt att man pippar, när man inte har nånting annat att göra. 

Jag, däremot, har några möten imorgon och sen på torsdag morgon så bär det hemåt Malmö igen. Det börjar bli sjukt tråkigt att bo på hotell. Man har verkiligen ingenting att göra när man ligger här. Det är bara tvn som gäller. Och min bok som jag håller på att läsa nu. "Låt den rätte komma in". Yoda gick nästan upp i falsett när jag sa att jag hade börjat läsa den.. "Ååååååhhh, den är så bra!". Ja, vampyrer är ju mina favoriter här i världen så den blir väl bra.

Har ni förresten sett skräckfilmerna Wrong Turn? Dom har gjort i typ 4-5 uppföljare. Men dom handlar om att det är nån som svänger fel och sen blir man mörrdad av inavlade monster ute i skogen. Så kändes det ungefär när man körde hit och passerade det ena ensliga, fallfärdiga huset efter det andra och med deras skrotupplag till trädgårdar. Brr...

Och sen naturligtvis så missade jag en fartkamera. Som blixtrade.

Så nu är jag förmodligen ett körkort fattigare.

Yey.

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0