Aq-va-kul

Ikväll efter jobbet tog Kevin och jag tjejerna till badpalatset Aq-va-kul för lite bad och bubbelpool. För att duschningen efterår skulle gå lite snabbare så tog vi varsin unge med oss in i omklädningsrummet och naturligtvis hamnade jag i en ny situation där jag skulle hålla på och förklara en massa grejer som bara blir helt fel.

Vi står i duschen efter badet och tvålar in oss när alla frågor kommer som en jämn ström: "Varför har du hår där? (benen) Varför har du hår där? (fissen) Varför har du så stora boppar? Varför har inte jag likadana? Vad är det äckliga som den tanten har på ryggen? (födelsemärke) Varför har hon tanten så stor baddräkt? (Vad ska jag svara på den? För att hon är tjock??)

Det borde finnas någon kurs eller liknande man kan gå innan man ska gå in i rollen som plastmorsa. Speciellt för oss som i vuxen ålder aldrig varit i närheten av barn under 14. Och det är inte precis som att frågorna viskas. nänä, hela duschrummet hörde vår konversation och såg pekandet. Precis likadant som att hela omklädningsrummet hörde frågan varför det tog så lång tid när jag var på toaletten och jag naturligtvis var tvungen att svara att "Jag bajsade".

Naturligtvis snärjde jag in mig i mina egna svar där i duschen redan efter första frågan och tappade helt bort mig själv till slut så det fick bli det vanliga svaret:

Fråga pappa sen!

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0