Hjärtesorg

Jag följer en hel del bloggar här ute i cyberspacen och en av dom är http://borringebitchen.blogspot.com/

Nilla har på senaste skrivit om att hon varit tillsammans med en gift man som lovat henne guld och gröna skogar och sen lämnat henne helt förstörd när han valde att stanna hos sin fru.

Det jag tänkte skriva om är att det finns så sjukt många moraltanter där ute. Och det finns så sjukt många som anser att det bara är tjejens fel som "stjäl mannen och tar honom från hus, hem och barn". Jag förstår inte hur man kan tycka så? Vad är det för fel på dom personerna? Är mannen i fråga bara en nickedocka som inte har några egna åsiker och inte gör några egna val? För i mina ögon är det hans och enbart hans fel. Eller det är kanske så att hon lurat honom in i förälskelse? Ja, men så är det nog.

Jag har ju själv suttit i den där sitsen så många gånger. Jag har ju nästan aldrig lyckats hitta nån kille som varit singel från början. Nästan alla killar jag träffat dom senaste fem åren har ju varit upptagna. Story of my life liksom. Alla kommer vi ihåg Elvis som i och för sig var singel när vi träffades men som jag sedan fortsatte träffa under hela 1-1½ år som han "var tillsammans" med sin andra tjej (det var egentligen ingen som kunde påstå att det var ett förhållande egentligen). Sen hade vi ju hete snickaren som jag satte på under ett år ungefär som också hade fästmö. Där fanns inte en enda känsla inblandad men det var skoj liksom. Jag fick samma kommentarer då, att jag var ett svin, att jag var en familjeförstörare osv. Jag kan erkänna att jag var ett svin, jag tänkte inte på någon annan än mig själv, men jag lurade inte in killarna till någonting. Dom visste vad dom gav sig in på.

Sist men definitivt inte minst så hade vi ju Kevin som var gift och hade två barn när vi träffades. Då var deras förhållande i stort sett slut redan men ändå. Kevin är en sån kille som tror på kärnfamiljen och skulle egentligen aldrig lämnat sin fru om hon inte behandlat honom som skit. Jag behöver inte gå in på detaljer, alla i min närhet vet redan vad som hänt där och man kan ju säga att hans ex aldrig kommer att vara välkommen någonstans i närheten av någon jag känner. Man behandlar inte sin andra hälft så som hon har gjort, man förstör inte en annan människa så. 

Det slutade lyckligt för mig, han valde mig och han valde en framtid med mig. Dessvärre så ser det inte lika ljust ut för Nilla och jag känner verkligen med henne. Jag hoppas på att det löser sig för henne och att hon hittar en kille som verkligen förtjänar henne.

Kram på dig Pernilla!   



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Tack!



Det värmer att höra!



Man reder sig nog.. till slut...



Kram

2012-02-28 @ 12:40:40
URL: http://borringebitchen.blogspot.com

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0